نرخ بیمه سایبری ارزان‌تر شد

نرخ بیمه سایبری ارزان‌تر شد

با بهبود امنیت کسب و کارها و محدود شدن ضرر آنها از جرایم سایبری، نرخ اضافی بیمه سایبری در سطح جهانی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، نرخ اضافی بیمه برای حمایت از شرکت‌ها در برابر حملات سایبری، در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ که پاندمی کووید ۱۹، باعث افزایش وقایع سایبری شد، سیر صعودی پیدا کرد. اما گزارش سالانه جدید شرکت کارگزاری هودن (Howden) حاکی از آن است که نرخ اضافی بیمه، در سال گذشته کاهش یافته است. بازار بیمه سایبری در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۳، شاهد کاهش دو رقمی قیمت بود.

طبق گزارش هودن، امنیت افزوده شده مانند احراز هویت چند مرحله‌ای هم به حفاظت از داده شرکت‌ها کمک کرده و مطالبه خسارت از بیمه را کاهش داده است.

سارا نیلد، مدیر بخش سایبری هودن در انگلیس اظهار کرد: در مجموع، مشتریان قوی‌تر شده اند. با وجود افزایش حملات سایبری، تمایل بیشتر بیمه‌گران برای عرضه بیمه سایبری هم به کاهش قیمت منتهی شد.

حملات باج افزاری جهانی پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، کاهش یافت زیرا هکرهای مستقر در این کشورها، به عملیات نظامی متمرکز شدند. با این حال، وقایع مربوط به حملات باج افزاری در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۴ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۸ درصد افزایش داشت.

نرم‌افزار باج گیر، با رمزنگاری داده‌های مسروقه عمل می‌کند. معمولا هکرها در قبال دریافت باج که در قالب رمزارز پرداخت می‌شود، کلید رمزگشایی داده‌های گروگان گرفته شده را به قربانیان خود می‌دهند.

اختلال کسب و کار، بزرگترین هزینه یک حمله سایبری است اما کسب و کارها قادرند این هزینه‌ها را با سیستم‌های پشتیبان بهتر مانند استفاده از خدمات سرویس‌های ابری، کاهش دهند.

بخش عمده کسب و کار بیمه سایبری در آمریکا است اما بازار بیمه سایبری ۱۵ میلیارد دلاری جهانی در چند سال آینده احتمالا سریع‌ترین رشد را در اروپا خواهد داشت که ضریب نفوذ پایین‌تری در آنجا دارد.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش هودن حاکی از آن است که احتمال کمتری دارد شرکت‌های کوچک‌تر، بیمه سایبری خریداری کنند که تا حدودی به دلیل عدم آگاهی نسبت به ریسک سایبری است.

کد خبر: ۲۹۳٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha