۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
محورهای مواصلاتی یزد شلوغ تر شدند/ افزایش ۴ درصدی تردد در جاده های استان
مدیرکل راهداری یزد:

محورهای مواصلاتی یزد شلوغ تر شدند/ افزایش ۴ درصدی تردد در جاده های استان

یزد- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از تردد ۴۳ میلیون و ۵۹۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان یزد طی سال جاری و افزایش ۴ درصدی آن خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل ونقل جاده ای یزد، محمد رستگاری اظهار کرد: بر طبق آمارهای مرکز مدیریت راه‌های استان یزد، سیستم‌های تردد شمار جاده‌ای موجود در سطح راه ها، در خردادماه سال جاری تعداد ۱۴ میلیون و ۵۲۰ هزار را برای میزان ترددهای این استان به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد نیز تعداد وسایل نقلیه عبوری از محورهای مواصلاتی استان (به‌صورت تقریبی) ۴۳ میلیون و ۵۹۰ هزار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رستگاری بیان کرد: در خردادماه بیشترین سفر از محورهای مواصلاتی استان یزد به مقاصد اصفهان، فارس و قم بوده است. ضمن اینکه عنوان پرترددترین محورها در بازه زمانی فوق نیز متعلق به محورهای مهریز - یزد، یزد - مهریز و یزد - تفت است.

وی ادامه داد: تردد بین استانی در خردادماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. ضمن اینکه از ابتدای خردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۳۹ درصد سهم تردد وسایل نقلیه غیربومی در استان کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، تصریح کرد: متوسط سرعت خودروهای عبوری در راه‌های استان طی خردادماه، ۷۶ کیلومتر بوده که در محورهای یزد - مهریز و بالعکس و منشاد - مهریز بالاترین سرعت به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha