۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
قیمت نفت با کسری عرضه افزایش یافت
سیگنال مثبت تقاضای تابستانی به طلای سیاه

قیمت نفت با کسری عرضه افزایش یافت

قیمت نفت پس از دستیابی به سودهای ماهانه در ماه ژوئن به دلیل انتظارات کسری عرضه در بازارها در نتیجه چشم انداز مثبت تقاضا برای طلای سیاه در تابستان، در اولین جلسات معاملات هفته افزایش یافت.

بازار؛ گروه آب و انرژی: قیمت آتی نفت برنت استاندارد برای تحویل در سپتامبر - فعال ترین- با ۰.۴۸ درصد یا معادل ۴۱ سنت افزایش به ۸۵.۴۱ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش رویترز، قیمت های آتی نفت خام نایمکس آمریکا برای تحویل در ماه اوت با ۰.۴۹ درصد افزایش به ۸۱.۹۴ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو قرارداد در طول ماه ژوئن حدود ۶ درصد افزایش یافتند و قیمت نفت خام برنت بالای ۸۵ دلار در هر بشکه باقی ماند که ائتلاف اوپک پلاس در ابتدای ماه تصمیم گرفت اکثر کاهش تولید داوطلبانه را تا سال ۲۰۲۵ تمدید کند. این تصمیم باعث شد تحلیلگران، کمبود عرضه در سه ماهه سوم را پیش‌بینی کنند زیرا تقاضا برای سرمایش و سفرهای هوایی در فصل تابستان، کاهش سطح ذخایر نفت را به دنبال خواهد داشت.

این امر با توجه به افزایش تقاضا برای سوخت برای مقاصد حمل و نقل و افزایش مصرف سیستم های تهویه مطبوع در تابستان، انتظارات کمبود عرضه طلای سیاه در سه ماهه سوم سال را تقویت کرده است.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در IG، در یادداشتی توضیح داد که انتظارات برای پایان نزدیک به چرخه انقباض پولی در آمریکا و تنش های ژئوپلیتیکی در اروپا و خاورمیانه، همه عواملی هستند که به حمایت از قیمت نفت کمک می کنند.

تحلیلگران موسسه مالی آی ان جی به سرپرستی وارن پاترسون هم در یادداشتی اعلام کرده اند که ما همچنان دید حمایتی نسبت به نفت برنت داریم؛ با این حال، نگرانی‌هایی نسبت به تقاضا مانند تقاضای آمریکا برای بنزین و تقاضای آشکار چین وجود دارد.

روند صعودی اخیر وست تگزاس اینترمدیت اگر قیمت‌ها بالای میانگین قیمت ۲۰۰ روزه در ۷۹ دلار و ۵۲ سنت بماند، ممکن است تا سطح ۸۵ دلار ادامه پیدا کند. معامله‌گران همچنین به نظاره تاثیر توفان‌ها بر تولید و مصرف نفت و گاز در امریکا نشسته اند.

بر اساس گزارش رویترز، فصل توفان‌های گرمسیری آتلانتیک با توفان «بریل» در روز یکشنبه آغاز شد. مرکز ملی توفان آمریکا اعلام کرد «بریل» به سمت جزایر ویندوارد کارائیب در حرکت است و با خود بادهای سهمگین و سیل به همراه خواهد برد.

کد خبر: ۲۹۳٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha