شرکت مادر فیس‌بوک به نقض مقررات اروپایی متهم شد

شرکت مادر فیس‌بوک به نقض مقررات اروپایی متهم شد

اتحادیه اروپا، شرکت مادر فیس‌بوک (متا) را به نقض مقررات دیجیتالی تاریخی این بلوک، متهم خواهد کرد.

به گزارش بازار، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: یافته‌های مقدماتی اتحادیه اروپا در هفته جاری منتشر خواهد شد و رگولاتورهای اروپایی اعلام می‌کنند نگران مدل «پرداخت یا موافقت کن» هستند که شرکت متا پیش پای کاربران این منطقه گذاشته است.

شرکت متا در نوامبر گذشته، سرویس اشتراکی بدون تبلیغ برای فیس‌بوک و اینستاگرام در اروپا راه اندازی و اعلام کرد کاربرانی که موافقت خود را با ردیابی برای اهداف تبلیغاتی اعلام کنند، سرویس رایگان دریافت خواهند کرد که با درآمد تبلیغاتی تامین می‌شود یا باید پول پرداخت کنند تا داده‌های آنها به اشتراک گذاشته نشود.

بر پایه گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، رگولاتورهایی اروپایی اعلام خواهند کرد حق انتخابی که شرکت متا به کاربران می‌دهد، یک جایگزین نادرست است و یک مانع مالی ایجاد کرده که کاربران را وادار می‌کند موافقت خود را با ردیابی داده‌های شخصی آنها برای مقاصد تبلیغاتی اعلام کنند.

این گزارش در حالی منتشر شد که هفته گذشته رگولاتورهای ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا، اپل را متهم کردند مقررات فناوری این بلوک را نقض کرده است. این اتهامات ممکن است زمینه ساز صدور یک جریمه سنگین برای سازنده آیفون شود که با تحقیقات دیگری در خصوص هزینه‌های جدید تعیین شده برای طراحان اپلیکیشن روبروست.

اتهاماتی که علیه اپل مطرح شده است، نخستین اتهامات مطرح شده تحت «قانون بازارهای دیجیتال» است که هدف آن مهار قدرت بی حد و حصر شرکت‌های بزرگ فناوری و تضمین فضای فعالیت منصفانه برای رقیبان کوچک‌تر است.

بر اساس گزارش رویترز، نقض قانون بازارهای دیجیتال می‌تواند به جریمه‌ای بالغ بر حداکثر ۱۰ درصد از گردش مالی سالانه جهانی یک شرکت منتهی شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha