۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
قیمت هر ساعت پرواز از ۴۸ تا ۶۰ دلار است
مدیرعامل ایران ایر:

قیمت هر ساعت پرواز از ۴۸ تا ۶۰ دلار است

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر گفت: ­قیمت یک ساعت پرواز از ۴۸ تا ۶۰ دلار متغییر است و قیمت در مسیرهای کمتر از یک ساعت به دلیل چرخه پروازی گران‌تر از پروازهای بیشتر از یک ساعت محاسبه می‌شود. یک

به گزارش بازار، شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری رونمایی از مرکز کنترل عملیات پروازی ایران ایر همچنین در خصوص انجام پروازهای حج نیز گفت: برنامه ریزی پروازهای حج معمولا ۶ ماه قبل از عملیات حج شروع می‌شود و امسال اعلام کرده بودیم هواپیمایی ایران ایر فقط توانایی جابجایی ۵۰ هزار زائر را دارد و بقیه ۴۰ هزار زائر باید با یک شرکت هواپیمایی دیگر به عربستان منتقل شوند، اما عربستان سعودی از پذیرش شرکت هواپیمایی ایرانی استنکاف کرد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر ادامه داد: بنابراین ایران ایر ناچار به حمل همه زائران حج امسال شد و در عملیات رفت با انجام ۷۵۰ پرواز، ۸۷ هزار و ۶۲۴ مسافر جابجا شدند و میانگین تاخیر ۴۰ دقیقه از مبدا ۲۱ فرودگاه کشور ثبت شد.

فرزادی پور در خصوص عملیات بازگشت نیز تصریح کرد: عملیات برگشت نیز ۲۳ تیر به پایان خواهد رسید و تاکنون با انجام ۲۰۸ پرواز، ۳۳ هزار و ۲۲۶ حاجی ایرانی وارد کشور شده اند.
وی اظهار داشت: در فرودگاه‌های کرمان، بوشهر، بیرجند، اهواز، تبریز و رشت پروازهای برگشت حجاج به پایان رسیده است.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه سلول اصلی و مغزی یک مجموعه شرکت هواپیمایی، مرکز کنترل هماهنگی پروازهای آن است بیان کرد: سامانه‌های مرکز عملیات سایبری را نیز دو سال پیش برنامه ریزی کردیم که امروز به بهره برداری می‌رسد و مرکز طب هوایی و طب کار ایران ایر را نیز امروز افتتاح می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای اخیر یادآور شد: قیمت بلیت هواپیما با توجه به نوسانات ارزی تعیین می‌شود و قیمت بلیت نیز بستگی به مسیر پروازی دارد.
وی اظهار داشت: قیمت بلیت هواپیما به تناسب و بطور متوسط در هر ساعت صندلی از ۴۸ تا ۶۰ دلار متغییر است و هر ساعت صندلی در مسیرهای کمتر از یک ساعت مثل تهران - اصفهان هزینه‌ای به مراتب گران‌تر دارد.

فرزادی پور ادامه داد: فعلا دستورالعمل تغییر قیمت سوخت یارانه‌ای به شرکت‌ها ابلاغ نشده و این امر جزو اختیارات دولت است.
مدیرعامل ایران ایر تصریح کرد: در شرایط فعلی سقف قیمتی داریم، اما کف قیمت نداریم و نباید خارج از سقف قیمتی که انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام خواهد کرد فروش داشته باشیم و از سوی دیگر، در استاندارد جهانی معمولا سود شرکت‌های هواپیمایی ۵ درصد درآمد کل محاسبه می‌شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha