۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
۷۵ درصد برنامه کشت پنبه محقق می‌شود

۷۵ درصد برنامه کشت پنبه محقق می‌شود

مجری طرح کشت پنبه گفت: برآوردها حاکی از آن است که سطح کشت پنبه به ۹۰ هزارهکتار برسد که براین اساس ۷۵ درصد برنامه کشت محقق می‌شود.

به گزارش بازار، ابراهیم هزارجریبی گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت پنبه در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهادکشاورزی ثبت شده و برآورد می‌کنیم به دلیل محدودیت منابع آبی و قطع برق چاه‌های کشاورزی در ساعاتی از روز، ۹۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت پنبه برود.

او با بیان اینکه با کشت ۹۰ هزار هکتار پنبه، ۷۵درصد برنامه امسال تحقق می‌یابد، افزود: برای امسال، کشت ۱۱۵ هزار و ۳۵۰ هکتار پنبه را برنامه‌ریزی کرده بودیم.

هزارجریبی ادامه داد: کشت پنبه تقریبا در اقصی نقاط کشور تمام شده و تنها معدودی از کشاورزان پس از برداشت محصولاتی مانند گندم، در حال کشت پنبه هستند.

او پیش‌بینی کرد؛ از سطح ۹۰ هزار هکتار سطح زیرکشت، بیش از ۲۵۰ هزار تن وش پنبه از مزارع برداشت شود.

مجری طرح پنبه کشور با اشاره به اینکه پنبه‌کاران امسال کود یارانه‌ای دریافت کرده‌اند، افزود: کشاورزان متقاضی که به مراکز خدمات حمایتی کشاورزی مراجعه کردند، کود یارانه‌ای برای کاشت در اختیارشان قرار گرفته است و برای مرحله داشت نیز کود اوره یارانه‌ای دریافت خواهند کرد.

او گفت: برای کنترل آفات در مرحله داشت، سازمان حفظ نباتات کشور شبکه پایش آفات پنبه را در بیشتر مناطق کشت پنبه ایجاد کرده است و شرایط را رصد می‌کند و در صورت فراوانی جمعیت آفات، به کشاورزان برای مبارزه، اطلاع‌رسانی می‌کند.

هزارجریبی اضافه کرد: سموم کنترل آفات نیز از سوی این سازمان تامین شده است.

مجری طرح پنبه کشور از کشاورزان خواست در مرحله برداشت، مراقبت بیشتری از مزارع داشته باشند و با کلینیک‌های گیاهپزشکی و کارشناسان وزارت جهادکشاورزی برای کنترل آفات و استفاده از سموم، مشورت کنند.

او گفت: برداشت وش پنبه معمولا از اوایل شهریور از استان گلستان آغاز می‌شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha