گزارش ۱۰۰۰ روزه سازمان فناوری اطلاعات اعلام شد

گزارش ۱۰۰۰ روزه سازمان فناوری اطلاعات اعلام شد

رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: با توجه به تصویب سند کلان شبکه ملی اطلاعات چیزی حدود ۳۸ درصد تکلیف وزارت ارتباطات بر عهده سازمان فناوری اطلاعات بود.

به گزارش بازار، محمد خوانساری، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ در یک نشست خبری اظهار کرد: در ابتدای دولت چیزی که در حوزه دولت الکترونیک دنبال کردیم پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بود و موضوع ارتقای زیر ساخت برای این پنجره انجام شد.

وی افزود: با توجه به تصویب سند کلان شبکه ملی اطلاعات چیزی حدود ۳۸ درصد تکلیف وزارت ارتباطات بر عهده سازمان فناوری اطلاعات بود. همچنین نظام تنطیم گری، موضوع توانمندسازی کسب و کارها و سکوهای بومی، ارتقای سطح امنیت فناوری اطلاعات و ارتقای کمیت خدمات از دیگر خدمات و اقداماتی است که در این سه سال انجام شد.

خوانساری گفت: در حوزه دولت الکترونیک دیدگاهی که وجود داشت را تحت عنوان پنجره ملی خدمات دولت هوشمند یکپارچه کردیم. بنابراین دولت باید از جانب خود امکاناتی را فراهم کند تا بخش خصوصی را توانمند کند.

جواد موحد - معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه این نشست اظهار کرد: بحث دولت الکترونیک و هوشمندسازی در قانون بودجه ۱۴۰۱ و بودجه ۱۴۰۲ دیده شده و منجر شد که الان ۱۳۸ دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل‌اند و بیش از ۷۵ درصد خدمات از این طریق ارایه می شود. همچنین بیش از ۴۸ میلیون نفر توانسته‌اند شناسه دیجیتال از طریق یک بار احراز هویت به دست آورند.

وی افزود: برای اولین بار پنجره ملی خدمات موضوعی شکل گرفت. به طور مثال پنجره واحد مدیریت زمین یکی از آن است و کاربران می توانند برای تغییر کاربری و سایر موارد از این پنجره استفاده کنند.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha