۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
فقدان نظارت عامل افت کیفیت قطعات برقی| قانونی که در مبادی ورودی به کشور اجرا نمی شود
رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو در گفت وگو با بازار:

فقدان نظارت عامل افت کیفیت قطعات برقی| قانونی که در مبادی ورودی به کشور اجرا نمی شود

حسینی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو تهران به بازار گفت: قطعات الکترونیکی یا برقی که از کشور چین به بازار داخل وارد می شود؛ به دلیل فقدان نظارت با ضعف کیفی مواجه است.

امید محمدی؛ بازار: چالش کیفیت قطعات الکترونیکی و برقی خودروها در فصل گرما به دلیل کیفیت ساخت پایین، بیشتر قابل مشاهده است. خودروسازان برای ساخت یا مونتاژ محصول اقتصادی اغلب سیاست هزینه پایین تولید را دنبال می کند که نهایتا منتج به قربانی شدن کیفیت می شود. البته این مساله فقط منوط به خطوط تولید نیست و افت کیفیت بازار لوازم یدکی خودرو را نیز در بر گرفته است. برای بررسی این مسائل با سید احمد حسینی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران به گفت و گو پرداختیم:

* چرا قطعات و لوازم یدکی الکترونیکی و برقی دچار افت کیفیت هستند؟

قطعات الکترونیکی و برقی خودرو که در داخل تولید می شود، کیفیت بسیار مطلوب و مناسب دارند. برخی از قطعات مذکور به کشورهای قطب خودروسازی نیز صادر می شود. اما قطعات الکترونیکی یا برقی که از کشور چین به بازار داخل وارد می شود؛ به دلیل فقدان نظارت با ضعف کیفی مواجه است. البته در میان واردکنندگان قطعات شرکتی وجود دارند که محصولات با کیفیت به دلیل سابقه معتبر عرضه می کنند.

ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مبادی ورودی به کشور به درستی اجرا نمی شود

* در حال حاضر بازار لوازم یدکی خودرو با چالش کیفیت مواجه است یا معضل تعدد برند دارد؟

چالش اصلی بازار لوازم یدکی خودرو عرضه قطعات با برندهای معتبر جهانی اما تولید چین عرضه می شود. متاسفانه ضعف سیستم گمرک توانایی شناسایی اصالت این کالاها را ندارد، ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مبادی ورودی به کشور به درستی اجرا نمی شود.

* به قطعات چینی اشاره کردید، وضعیت تامین و دسترسی مشتریان به لوازم یدکی خودروهای چینی چگونه است؟

باتوجه به اینکه محصول نهایی بیشتر خودروهای چینی مونتاژ کیفیت قابل قبولی ندارد، قطعات آن ها نیز ار کیفیت مناسبی برخوردار نیست. شرکت های خودروساز عرضه کننده این محصولات تامین قطعات و عرضه به بازار ندارند. متاسفانه برخی از خودروهای چینی قطعات بی کیفیت و کم یاب دارند که قیمت آن ها با قطعات خودروهای اروپایی و چینی برابر است.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha