۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
برنامه جدید مالیاتی آلمان در کاهش نرخ تورم

برنامه جدید مالیاتی آلمان در کاهش نرخ تورم

وزیر دارایی آلمان کاهش مالیات بر درآمد برنامه‌ریزی شده را تغییر نخواهد داد.

به گزارش بازار، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان اظهار کرد در برابر فشار اعضای ائتلاف دولتی در لغو برنامه‌های میلیاردها یورویی خود برای کاهش مالیات بر درآمد شخصی به منظور کاهش اثرات خزنده تورم، تسلیم نمی‌شود.

در اوایل این ماه، لیندنر از برنامه‌های کاهش مالیات بر درآمد به مبلغ ۲۳ میلیارد یورو (۲۵ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۶ رونمایی کرد. بر اساس این طرح، کمک هزینه معاف از مالیات در سه مرحله افزایش می‌یابد و سطح درآمدی که بالاترین نرخ مالیات را ایجاد می‌کند نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت که با مخالفت شرکای ائتلافی خود، حزب سوسیال دموکرات مستقل آلمان و سبزها مواجه است.

در روزنامه شنبه آلمان به نقل از او آمده است که در زمان یک وزیر دارایی لیبرال، این اتفاق نمی‌افتد که دولت معافیت مالیاتی و آستانه بالای مالیات برای افزایش قیمت‌ها را تعدیل کند.

این کاهش‌ها برای خنثی کردن کشش مالی طراحی شدند و به موجب آن دستمزدها به دلیل تورم افزایش می‌یابد و این به نوبه خود منجر به پرداخت سطح بالاتری از مالیات بر درآمد مردم می‌شود زیرا آنان به میدان‌های مالیاتی بالاتر کشیده می‌شوند.

اینوست گزارش کرد، برخلاف چندین اقتصاد بزرگ دیگر مانند ایالات‌متحده، کانادا و سوئیس، سیستم مالیاتی تصاعدی آلمان به‌طور خودکار با تورم تنظیم نمی‌شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha