۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
ناترازی انرژی در استان سمنان صدای مسئولان ارشد را هم درآورد
بازار بررسی کرد؛

ناترازی انرژی در استان سمنان صدای مسئولان ارشد را هم درآورد

سمنان- این روزها ناترازی انرژی و قطع برق چاه‌های کشاورزی و کارخانه‌های صنعتی حتی صدای مسئولان ارشد غیردولتی استان سمنان را نیز درآورده است.

به گزارش خبرنگار بازار، نا ترازی انرژی در استان سمنان سبب شده تا باز هم به روش سال های قبل ابتدا مسئولان به سراغ چاه های کشاورزی و کارخانه های تولیدی و صنعتی بروند و با قطع برق آنها تلاش کنند که دست کم برق بخش خانگی را قابت نگهدارند زیرا می دانند که ممکن است موجب نارضایتی مردم شود.

قطع برق کارخانه های شهرک های صنعتی استان سمنان و یا چاه های کشاورزی که کیلومتر ها با شهرها دور هستند در صورتی رقم می خورد که شاید ۹۹ درصد مردم اصلا خبری از آن هم نداشته باشند در نتیجه می تواند گزینه بهتری تا قطع برق منازل شهری باشد.

مسئولان استان سمنان امسال در حالی به سراغ قطعی برق کارخانه ها و چاه های کشاورزی رفته اند که اعتراض کشاورزان و صنعتگران نسبت به گذشته بیشتر شده است به خصوص اینکه دولت مدعی شده بود که نارترازی انرژی در دولت قبل را تا حد زیادی برطرف کرده است.

قطع برق چاه های کشاورزی

این پیامکی است که هفته گذشته برای کشاورزان در شاهرود ارسال شده است:

مشترک گرامی باتوجه به افزایش شدید مصرف برق و به منظورجلوگیری از خاموشی های گسترده، به اطلاع می رساند، برق چاه آب کشاورزی شما به شناسه قبض: .... هشتم تیرماه، روزهای جمعه، هر دو هفته یک بار از ساعت ۱۸-۱۳ تا اطلاع ثانوی قطع می گردد. شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان.

در سال های قبل برق چاه های کشاورزی یکبار به مدت شش ساعت قطع می شد اما حالا دو بار و هر بار پنج ساعت قطع می شود و این سبب اعتراض کشاورزان شده زیرا نه تنها آب کم می شود بلکه چرخه آبیاری همه کشاورزان دیگر هم برهم می خورد و این سبب بروز مشکلات می شود.

این روزها ناترازی انرژی و قطع برق چاه های کشاورزی و کارخانه های صنعتی حتی صدای مسئولان ارشد غیردولتی استان سمنان را نیز درآورده است. نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با مسئولان صنعت معدن و تجارت صحبت های صریحی را کرد و سپس آن را در کانال مجازی خود نیز بازنشر داد.

راهکاری اتخاذ شود

حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان ناترازی انرژی نظیر گاز و برق در سطح کشور را یکی دیگر از موانع رشد بخش تولید در استان دانست و افزود: اهالی تولید انتظار دارند دولت‌ها برنامه خود را برای تامین انرژی پایدار بخش صنعت بطور مشخص اعلام کنند تا در امر تولید دچار سردرگمی و خسارت نشوند.

مطیعی اتخاذ راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از چالش‌های بخش تولید را وظیفه دولت عنوان کرد و گفت: مدیریت و تسهیل شرایط تولید و کسب و کار در کشور وظیفه دولت است و این موضوع نباید تحت عناوین مختلف در حاشیه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حل مسائل بخش صنعت، امری غیرممکن و نشدنی نیست تصریح کرد: در شرایطی که برخی کشورها نسبت به تامین نیروی انسانی از سایر نقاط اقدام می‌کنند چرا ما نباید زمینه فعالیت نیروی انسانی داخل کشور در استان سمنان را فراهم کنیم؟

هماهنگی بیشتری لازم است

امام جمعه سمنان در خاتمه صحبت های خود در دیدار با مسئولان صمت استان سمنان خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید در استان شد و گفت: اگر مسائلی مانند کمبود آب یا کارگر برای اهالی صنعت برطرف نشود نباید انتظار داشت این افراد با انگیزه کافی در این بخش فعال باشند!

این نشان می دهد که مردم و حتی ارشد ترین مسئولان غیردولتی هم به ناترازی انرژی در استان سمنان اعتراض دارند و باید دید که آیا مسئولان دولتی می توانند در روزهای باقی مانده از دولت سیزدهم این شرایط را بهبود ببخشند.

کد خبر: ۲۹۳٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha