راه‌اندازی و بهینه‌سازی انبار با هزینه کم و امنیت بالا

راه‌اندازی و بهینه‌سازی انبار با هزینه کم و امنیت بالا

آیا قصد خرید قفسه انبار را دارید یا می‌خواهید با کمترین هزینه و بیشترین کارایی انبار خود را بهینه‌سازی کنید؟ واقعیت این است که با روش‌های معمول و همیشگی، این کار می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد.

به گزارش بازار، آیا قصد خرید قفسه انبار را دارید یا می‌خواهید با کمترین هزینه و بیشترین کارایی انبار خود را بهینه‌سازی کنید؟ واقعیت این است که با روش‌های معمول و همیشگی، این کار می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. قفسه‌بندی انبار بدون آگاهی از انتخاب بهترین گزینه، اقدامی پرمخاطره است. قیمت های بالا، اطمینان از سلامت و ایمنی قفسه‌بندی، و کمبود فضا در انبار از جمله چالش‌هایی هستند که در این فرآیند با آن‌ها مواجه خواهید شد.

عدم شناخت شرکتی که محصولات و پشتیبانی مناسبی در فرآیند قفسه‌بندی انبار ارائه می‌دهد، پیچیدگی این فرآیند را افزایش می‌دهد.

در این مقاله، راه‌حل‌های ارائه‌شده توسط قفسه اوژن، به‌عنوان یک تولیدکننده معتبر و با سابقه در زمینه قفسه‌ انبار و قفسه بایگانی ، برای تسهیل این فرآیند را بررسی خواهیم کرد. در ادامه، تاثیرات مثبت استفاده از قفسه‌های اوژن بر انبارداران را نیز مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید.

قفسه بندی انبار

قفسه اوژَن دقیقا چه مشکلاتی از انبارداران را حل میکند؟

در پاسخ به این سؤال، باید گفت، شرکت اوژن، تمامی تلاشش را بر سه محور زیر استوار کرده است:

افزایش ایمنی  در قفسه بندی انبار 

افزایش فضای انبار تا ۳۰۰ %

کاهش هزینه های انبارداری

به‌منظور تحقق هر کدام از این اهداف، شرکت اوژن سیستم جهان تدابیری اندیشیده است که آنها را بررسی میکنیم.

۱.افزایش ایمنی  در قفسه بندی انبار :

قبل از بررسی راه‌حل با ارزش قفسه اوژن که چگونه ایمنی انبار را تضمین می‌کند، بیایید به تعدادی از خطراتی که از عوامل نبود ایمنی در قفسه‌بندی انبار وجود دارد، اشاره کنیم:

۱/۱.ریزش کالاها:

یکی از خطرات اصلی در قفسه‌بندی انبار، ریزش کالاها، می باشد. ریزش کالاها ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله عدم استفاده از قفسه‌های مناسب یا نصب نادرست آن‌ها رخ دهد. این اتفاق، علاوه بر آسیب به کالاها، می‌تواند به خطرات جانی برای کارکنان انبار منجر شود. به عنوان مثال، اگر کالاها بدون محافظت در قفسه قرار گرفته و قفسه به درستی نصب نشده باشد، در صورت حرکت یا لرزش ناگهانی، کالاها ممکن است از قفسه سقوط کرده و به کارکنان آسیب برسانند. به همین دلیل استفاده از قفسه‌های مناسب و نصب آن‌ها به درستی بسیار حائز اهمیت است تا هم آسیب به کالاها جلوگیری شود و هم ایمنی کارکنان حفظ شود.در تصویر زیر نمونه ای انباری که دچار حادثه ریزش کالا شده است را مشاهده میکنید.

خطرات قفسه های انبار

۱/۲.برخورد لیفتراک

یکی دیگر از خطرات مهم در انبار هایی با قفسه های نا ایمن وجود دارد خطراتی است که ناشی از برخورد لیفتراک‌ها با قفسه‌ها در انبار ایجاد شود،. اگر استانداردهای ایمنی رعایت نشود و مسیرهای مناسب برای حرکت لیفتراک‌ها تعیین نشود یا راننده لیفتراک به اندازه کافی مهارت نداشته باشد ، می‌تواند به برخورد با قفسه‌ها و سقوط آن‌ها منجر شود. این خطرات می‌تواند علاوه بر آسیب‌های جانی به کارکنان، آسیب‌های مالی جدی نیز به انبار و کالاها وارد کند. به عنوان مثال، برخورد لیفتراک با قفسه‌ها می‌تواند منجر به لرزش و سقوط کالاها یا حتی سقوط کل قفسه های انبار به صورت دومینو شود که آسیب‌های جانی به کارکنان و خسارات مالی جبران ناپذیری برای شرکت ایجاد کند. در زیر فیلمی را مشاهده میکنید که یک نمونه واقعی از حادثه برخورد لیفتراک با قفسه ها در انبار را مشاهده می کنید.

همان طور که در این فیلم مشاهده کردید در انبارهایی که از قفسه های نا ایمن استفاده شده است، راننده لیفتراک به ستون یکی از قفسه ها برخورد می کند. در نتیجه این برخورد ستون از نقطه بالای برخورد بر روی لیفتراک فرو می ریزد که باعث ایجاد اثر دومینویی می شود.

۱/۳.ضعف ساختاری قفسه ها:
یکی از مسائل اساسی در قفسه‌بندی انبار، ضعف ساختاری قفسه‌ها است. زمانی که از قفسه‌های نامناسب با متریال نامناسب و کم کیفیت استفاده شود، یا حتی وقتی که قفسه‌ها فرسوده باشند، ساختار حمایتی و پایداری آن‌ها کاهش می‌یابد. این موضوع می‌تواند به سقوط قفسه‌ها منجر شود که ممکن است خطرات جانی برای کارکنان انبار ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر قفسه‌ها فرسوده باشند یا با استانداردهای مورد نیاز سازگار نباشند، در صورت بارگذاری کالاهای سنگین ممکن است به سقوط قفسه‌ها و در نتیجه، به آسیب‌های جبران ناپذیری برای صاحبان انبار منجر شود.

۱/۴.بارگذاری نامتوازن:
بارگذاری نامتوازن به معنای چیدمان نامنظم و نامتوازن کالا بر روی قفسه‌ها است، به ویژه در طبقات بالایی انبار. این موضوع می‌تواند به عدم تعادل و سقوط کالا یا حتی سقوط کل قفسه منجر شود. همچنین، زمانی که وزن یا حجم بار با مقاومت قفسه‌ها سازگار نباشد، احتمال سقوط قفسه به همراه کالا بیشتر می‌شود. این وضعیت خطرات جدی برای کارکنان انبار ایجاد می‌کند و ممکن است به آسیب‌های جانی و خسارات مالی برای شرکت منجر شود. بنابراین، توجه به توزیع و بارگذاری متوازن و منظم بر روی قفسه‌ها و همچنین داشتن قفسه‌هایی با مقاومت بالا از اهمیت بالایی برخوردار است تا از وقوع حوادث و سقوط‌های غیر منتظره جلوگیری شود و ایمنی در انبار حفظ شود.


۱/۵.اشتعالات و انفجارات:

در صورتی که مواد قابل اشتعال یا خطرناک در انبار به‌طور نامناسب ذخیره شوند، خطر وقوع اشتعالات و انفجارات به شدت افزایش می‌یابد. این وضعیت می‌تواند به دلیل قرارگیری مواد شیمیایی قابل اشتعال در نزدیکی منابع حرارتی یا الکتریکی، تجمع گازهای قابل اشتعال در انبارهایی با تهویه نامناسب، یا تداخل مواد شیمیایی ناسازگار که واکنش‌های شدیدی ایجاد می‌کنند، رخ دهد. هر یک از این عوامل می‌تواند منجر به وقوع آتش‌سوزی یا انفجار شود که نه تنها به تخریب کالاها و تجهیزات منجر می‌شود، بلکه خطرات جانی جدی برای کارکنان انبار به همراه دارد.

۱/۶.خطرات حرارتی و رطوبتی:
در انبارهایی با دما و رطوبت نامناسب، قفسه‌ها ممکن است دچار زنگ‌زدگی و فرسایش شوند که این مسئله می‌تواند استحکام و دوام آن‌ها را کاهش دهد. زنگ‌زدگی و فرسایش قفسه‌ها می‌تواند باعث سقوط و خرابی آن‌ها شود. همچنین، دما و رطوبت نامناسب می‌تواند به سلامت کالاها آسیب برساند و باعث خرابی یا از بین رفتن محصولات شود، به ویژه اگر کالاهای حساسی مانند مواد غذایی، دارویی یا الکترونیکی در انبار نگهداری شوند. علاوه بر این، کاهش استحکام قفسه‌ها می‌تواند ایمنی کارکنان انبار را به خطر بیندازد، زیرا ممکن است قفسه‌های ضعیف‌شده تحت بار سنگین فرو بریزند و منجر به صدمات جانی شوند.

و حالا بپردازیم به این که شرکت اوژن چگونه مشکل ایمنی انبارها را از طریق قفسه‌هایی که ارائه می‌دهد، حل می‌کند.

سازه‌های مقطع بسته که در قفسه‌های انبار اوژن به کار می‌روند، از جمله ویژگی‌های بسیار مهم این محصولات هستند. این سازه‌ها، با بسته بودن از هر طرف و همچنین استحکام و مقاومت بالایی که دارند، ایمنی انبار و کالاهای موجود را دو چندان می‌کند.چرا که اولا در برخورد با لیفتراک و هر نوع خطرات احتمالی دیگر بسیار مقاوم می باشد و امنیت و ایمنی انبار و به دنبال آن ایمنی کالاها و کارکنان افزایش می یابد.


درصد مقاومت استفاده از ستون مقاطع بسته نسبت به ستون مقاطع باز به شرح زیر است:

مقاومت ضربه‌ای از سمت جلو ۲۵۰ درصد بیشتر

مقاومت ضربه‌ای از سمت جانب را ۶۸ درصد بیشتر

مقاومت پیچشی ۴۴ برابر بیشتر

برای مشاهده میزان ایمنی این سازه‌ها در قفسه‌ های اوژن، لطفاً به ویدئوی زیر توجه کنید.

در این فیلم مشاهده می شود برای آزمایش، یک تکه ستون با مقطع باز و یک تکه ستون با مقطع بسته در نظر گرفته شده است  که هر یک از مقاطع به یک بازوی کوچک جوش داده شده‌اند. همچنین دستگاهی با یک سیلندر هیدرولیکی داریم که نیروی یکسانی را در دو جهت اعمال می‌کند. زمانی که دو ستون را درون این دستگاه فیکسچر قرار داده و شروع به اعمال نیرو می شود ، به وضوح مشاهده می‌شود که کدام سازه فلزی نیروی اعمالی را بهتر تحمل می‌کند.این آزمایش شبیه‌سازی برخورد لیفتراک با قفسه های داخل انبار است. نتیجه آزمایش این شد که ستون با مقطع باز در حال تغییر شکل از محل اتصال است و با ادامه اعمال نیرو، این تغییر شکل باعث از بین رفتن ستون می‌شود. در مقابل، ستون با مقطع بسته (که در ایران فقط توسط شرکت اوژن تولید می شود ) سالم مانده است و هیچ‌گونه تغییر شکلی نداده است.

۲.افزایش فضای انبار تا ۳۰۰ %

دومین مسئله ای که شرکت اوژن از انبارداران محترم حل می کند مشکل کمبود فضای انبار می باشد که این کار توسط قفسه های ریلی به بهترین نحو باعث بهینه سازی فضای انبار می شود.

قفسه‌های ریلی نوعی سیستم ذخیره‌سازی مدرن و کارآمد هستند که شرکت اوژن به عنوان راهکار کار آمد  برای بهینه‌سازی فضا و دسترسی سریع‌تر به کالاها طراحی کرده است. این قفسه‌ها از ریل‌هایی تشکیل شده‌اند که امکان جابجایی آسان و سریع قفسه‌ها را فراهم می‌کنند، به طوری که با حرکت دادن قفسه‌ها بر روی ریل، دسترسی به کالاهای ذخیره شده در هر بخش به راحتی امکان‌پذیر می‌شود. در این نوع قفسه بندی با کاهش نیاز به فضای اضافی برای راهروها و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی، بهره‌وری انبارها به طرز قابل توجهی افزایش می یابد و در عین حال ایمنی و سهولت دسترسی به کالاها تضمین میشود. 

شرکت اوژن قفسه‌های ریلی را در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید کرده است که هر کدام قابلیت تبدیل به نوع دیگر را دارند. در ادامه، به چند نمونه از سیستم‌های ریلی دستی و اتوماتیک پیشرفته‌ای که این شرکت با تکیه بر دانش روز و فناوری‌های مدرن طراحی و تهیه کرده است، اشاره می‌شود.

نام قفسه                            

افزایش فضا        

تحمل بار*       

طول هر طبقه     

ارتفاع قفسه     

طول قفسه    

+تحمل بار

ایزی راک ریلی دستی

تا ۱۰۰%

تا ۲۵۰kg

۲۰۰CM

تا ۳ متر

تا ۱۰ متر

تا ۵ تن

پانل راک ریلی دستی

تا ۱۸۰%

تا ۲ تن

۳.۳۰CM

تا ۴ متر

تا ۱۰متر

تا ۵ تن

پانل راک ریلی اتوماتیک

تا ۱۸۰%

تا ۲ تن

۳.۳۰CM

تا ۱۲ متر

تا ۴۰ متر

تا ۲۰۰ تن

پالت راک ریلی اتوماتیک

تا ۳۰۰%

تا ۴ تن

۳.۳۰CM

تا ۱۲ متر

تا ۴۰ متر

تا ۲۰۰ تن

نکته: 

* تحمل بار در هر طبقه در نظر گرفته شده است.

+ تحمل بار در کل قفسه در نظر گرفته شده است. 

قفسه ایزی راک ریلی

ایزی راک ریلی دستی 

قفسه پانل راک ریلی

پانل راک ریلی دستی 

قفسه صنعتی پانل راک اتوماتیک

قفسه صنعتی پانل راک اتوماتیک 

قفسه انبار پالت راک ریلی اتوماتیک

قفسه صنعتی پالت راک اتوماتیک اوژن

در اینجا به چند مزیت از قفسه های ریلی می پردازیم 

قفسه‌های ریلی انبار دارای مزایای متعددی هستند که به بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی و بهبود بهره‌وری کمک می‌کنند. برخی از این مزایا عبارتند از:

    ۲.۱ : مزایای قفسه ریلی انبار

     ۱. استفاده بهینه از فضا:

        با کاهش نیاز به راهروهای اضافی و امکان جابجایی قفسه‌ها، فضای ذخیره‌سازی بهینه‌تر شده و ظرفیت انبار به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. بسته به نوع قفسه ریلی انتخابی، صرفه‌جویی در فضا می‌تواند از ۱۰۰% تا ۳۰۰% متغیر باشد؛ به طوری که قفسه‌های ایزی راک ریلی تا ۱۰۰%، پانل راک ریلی دستی و اتوماتیک تا ۱۸۰% و پالت راک اتوماتیک تا ۳۰۰% افزایش فضا را فراهم می‌کنند.

      ۲.صرفه جویی در زمان:

         سیستم ریلی انبار با فراهم کردن دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به اقلام ذخیره‌شده، به طور قابل توجهی زمان جستجو و برداشت کالاها را کاهش می‌دهد.

    ۳.افزایش بهره‌وری عملیاتی در انبار:

     به دلیل دسترسی سریع‌تر به کالاها و فضای ذخیره‌سازی بیشتر، بهره‌وری انبار و عملیات انبارداری بهبود می‌یابد.

     ۴.ایمنی بیشتر:  

      در سیستم ریلی با کاهش نیاز به جابجایی بیشتر کالاها و فراهم کردن دسترسی راحت‌تر، خطر آسیب‌دیدگی کارکنان کاهش می‌یابد.

    ۵.انعطاف‌پذیری :

     طبقه های قفسه‌ ریلی دارای قابلیت تنظیم و تغییر ارتفاع هستند، به طوری که می‌توان آن‌ها را به راحتی مطابق با نیازهای متغیر انبار تنظیم کرد. این انعطاف‌پذیری        به انبارداران اجازه می‌دهد تا در صورت تغییر نوع یا حجم کالاها، قفسه‌ها را بدون مشکل مجدداً پیکربندی کنند و بهینه‌سازی فضای انبار را حفظ کنند.

    ۶.سریع بودن فرآیند قفسه بندی :

      سیستم‌های ریلی انبار با طراحی مدولار خود، فرآیند قفسه‌بندی را تسریع می‌کنند. تمامی قطعات در کارخانه اوژن طراحی و تولید شده و به صورت آماده برای مونتاژ        به محل انبار ارسال می‌شوند، که این امر نصب و راه‌اندازی را سریع و کارآمد می‌سازد. این سرعت در اجرای عملیات قفسه‌بندی، رضایت مشتریان را به ارمغان دارد.

۳.کاهش هزینه‌های انبارداری : 

سومین مسئله ای که شرکت اوژن به آن پرداخته است بازگشت بیشتر از سرمایه گذاری اولیه انبار و کاهش هزینه های انبارداری می باشد شرکت اوژن  با ارائه راهکارهای هوشمندانه برای تولید قفسه‌های انبار، به دو طریق موجب کاهش بخشی از هزینه‌های انبارداری می‌شود.

    ۳.۱:هزینه‌های مرتبط با اجاره فضا را به حداقل می‌رساند:

سیستم‌های ریلی انبار با استفاده بهینه از فضا و افزایش تعداد کالاهایی که می‌توان در یک مساحت مشخص ذخیره کرد، نیاز به گسترش فیزیکی انبار یا اجاره فضای اضافی را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، بهبود بهره‌وری ناشی از دسترسی سریع‌تر به کالاها و کاهش زمان جستجو و جابجایی، منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های نیروی انسانی و کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شود. به طور کلی، این عوامل باعث می‌شوند که هزینه‌های کلی مربوط به مدیریت و نگهداری انبار به طرز قابل توجهی کاهش یابد.

   ۲.۳:کاهش هزینه های انبار با استفاده از قفسه های استاندارد با طول عمر استفاده بیشتر 

استفاده از قفسه‌های اوژن با طول عمر بیشتر به معنای استفاده از سازه‌هایی است که مستحکم و مقاوم برای  استفاده مدت زمان طولانی ساخته شده‌اند و قابلیت تحمل شرایط سخت محیطی و تغییرات در فعالیت‌های انبارداری را دارا هستند. به این ترتیب، این قفسه‌ها ، از طریق کاهش نیاز به تعویض و تعمیرات مکرر و همچنین بهبود عملکرد و بهره‌وری در طولانی‌ مدت، به صورت مستمر به کاهش هزینه‌های مرتبط با خرید تجهیزات سخت افزاری انباردار کمک می‌کند. در واقع، این راهکار نه تنها هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد، بلکه هزینه‌های جایگزینی و مدیریت از طریق استفاده موثر از منابع را نیز به حداقل ممکن می‌رساند.

در اینجا تعدادی دیگر از محصولات قفسه اوژن از جمله قفسه ایزی راک را ملاحضه می کنید:

قفسه ایزی راک

قفسه ایزی راک ثابت

پانل راک اتوماتیک

قفسه ایزی راک 

" قفسه پانل را

قفسه پانل راک ثابت 

قفسه صنعتی پالت راک

قفسه بندی صنعتی پالت راک

نگاهی کوتاه به بهترین تولید کننده قفسه انبار در کشور

شرکت اوژن سیستم جهان، به عنوان پیشتاز در تولید قفسه‌های انبار، با ارائه راه‌حل‌های بروز و مدرن، سه هدف مهم صرفه‌جویی در فضای انبار، کاهش هزینه‌های انبارداری و افزایش امنیت کالاها و کارکنان را محقق کرده است. این شرکت با تکیه بر دانش روز، تولید قفسه‌های بهینه، فراهم کردن زیرساخت‌های سریع، ایمن و کم‌هزینه، و بهره‌گیری از کارشناسان فنی زبده، فرآیند قفسه‌بندی انبار را برای صنایع مختلف ایرانی از جمله صنایع دارویی، غذایی، فروشگاهی یا  یا هر نوع انبار صنعتی دیگر بیش از هر زمان دیگری آسان کرده است.

 توصیه می‌کنیم حتماً قبل از تصمیم‌گیری درباره قفسه‌بندی انبار خود، به سایت قفسه اوژن مراجعه کنید تا انتخابی هوشمندانه تری داشته باشید.

https://www.ozhanco.com/

و یا با شماره ۸۸۳۰۹۰۴۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

همچنین شرکت اوژن ( ozhanco ) این افتخار را دارد که در کنار همتایان بین المللی خود از جمله شرکت dexion ،warehouserack و montel   جهت رفع نیازهای انبار داران محترم از تکنوولوژی روز استفاده نماید.

https://www.dexion.com/

https://www.warehouserack.com/

https://www.montel.com/

کد خبر: ۲۹۳٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha