۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
تا حالا به این فکر کردی چرا پول برق برات زیاد میاد پارسیا لایتینگ

تا حالا به این فکر کردی چرا پول برق برات زیاد میاد پارسیا لایتینگ

قطعا هزینه برق، بخصوص در تابستان جزو هزینه هایی است که نمی شود آن را نادیده گرفت.

به گزارش بازار،  مخصوصا برای افرادی که مالک مکان های بزرگ مانند سوله ها، باشگاه ها، پاساژ، مکان های تفریحی، اماکن ورزشی و … هستند.

 پارسیا لایتینگ در این مقاله بطور تخصصی مصرف برق روشنایی مکان های شما را بررسی میکند.

ما در اینجا برای شما راهکار هایی داریم که میتوانید با بکار گیری آنها هزینه برق مصرفی خود را به طور چشمگیر کاهش دهید و با کیفیت بالا روشنایی رو حفظ کنید!  

یکی از دلایل اصلی مصرف برق زیاد، استفاده کردن از وسایل پرمصرف است. شما با جایگزین کردن محصولات کم مصرف بجای این وسایل می توانید به راحتی تا حد زیادی از پول برق خود را کاهش دهید! 

راحتتان کنیم که میخواهیم در اینجا از مصرف کم، محصولات ال ای دی و اس ام دی( که نسل جدید همان ال ای دی )هست برایتان صحبت کنیم.

کمتر کسی است که تا بحال اسم لامپ های ال ای دی به گوشش نخورده باشد و یا در مورد آنها اطلاعات کافی نداشته باشد.

لامپ های ال ای دی، با مصرف اندکی جریان الکتریکی، نور بسیار بیشتر و با کیفیت تر از منابع روشنایی دیگر، مانند لامپ های فلورسنت یا رشته ای تولید میکند.

از مهمترین ویژگی های لامپ های ای ای دی کم مصرف بودن، تولید کم گرما و طول عمر و مقاومت زیاد است.

بطوری که اگر از آن خوب مراقبت شود میتواند تا ۱۰ سال روشنایی محیط را تامین کند!

حال نسل جدید ال ای دی که اس ام دی نام دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است!

زیرا پیشرفته تر از ال ای دی ها است و با فضای کمی که اشغال می کند جایگزین ال ای دی های قدیمی شده است.

مهمترین تغییر و تحولاتی که نسل اس ام دی ها بوجود آورده است شار نوری بیشتر در ازای مصرف انرژی کمتر است!

این موضوع کارآمدی زیاد این نسل را نشان می دهد و باعث برتری آن نسبت به نسل قدیمی ال ای دی ها می شود.

با اینکه LED و SMD ها تفاوت زیادی دارند اما چیزی که در این مقاله برای ما اهمیت دارد، هزینه و بازدهی این نوع لامپ ها است!

تولید نسل اس ام دی هزینه کمتری نسبت به ال ای دی ها دارد و همینطور انرژی مصرفی لامپ های SMD بسیار کمتر است!

در ازای همه این مزیت ها باید بدانید نوردهی لامپ اس ام دی به دلیل فضای کمی که اشغال می‌کنند تعداد زیادی بر روی یک برد نصب می‌شوند و نور بیشتری دارند.

و کاربرد دیگر آن سایز آن است که به همین دلیل می تواند تعداد بیشتری روی یک برد نصب شود. 

محاسبه مصرف برق

میزان مصرف انرژی برق شما بر اساس کیلو وات ساعت محاسبه میشود و این به این منظور است که هر کیلو وات ساعتی که شما برق مصرف کنید

باید برای مصارف خانگی در سال ۱۴۰۳، ۳۰۰۰ ریال و برای مصارف صنعتی ۳۰۰۰۰ ریال بپردازید

و این تازه برای مکان هایی است که هوای گرمی ندارد و مصرف آنها از حد معقول بالاتر نرفته است.

روی تمام کالا های برقی مشخصه ی توان را مشاهده میکنید، و شما میتوانید از آن برای محاسبه ی میزان برق مصرفی کالا در ساعت و یا در ماه استفاده کنید.

به عنوان مثال یک چراغ سوله ای که در مصارف صنعتی مورد استفاده است و برای هر کیلووات ساعت آن، شما باید ۳۰۰۰۰ ریال در زمان معمولی و در زمانی که در حالت پیک مصرف نیستید پرداخت کنید.

یعنی اگر در ماه از یک چراغ سوله ای ۱۰۰ وات ، ۸ ساعت مصرف کرده باشید،

بنابراین ۸ را در ۱۰۰ ضرب میکنین و از آنجایی که هر کیلووات ساعت ۱۰۰۰ وات ساعت است

حاصل ضرب بالا را تقسیم بر ۱۰۰۰ کرده و میزان برق مصرفی به کیلووات ساعت به دست خواهد آمد که چیزی برابر ۰.۸ کیلووات ساعت خواهد بود.

ما در اینجا یک کالای برقی کم مصرف برای محیط های بزرگ و صنعتی را مثال زدیم که هم میزان برق مصرفی آن نسبت به محصولات قدیمی پر مصرف کم است و هم نوردهی و بازدهی آن بسیار بالاتر.

حالا شما فرض کنید با فرمولی که در اختیارتان گزاشتیم اگر میخواستین بجای چراغ صنعتی که مثال زدیم از چراغ های قدیمی گازی ۱۰۰۰ وات استفاده کنید چه اتفاقی می افتاد و چه مصرف انرژی برایتان رقم میخورد.

در مورد مصارف خانگی هم همین قضیه باز صدق میکند و شما باید بجای لامپ های ۱۰۰ وات قدیمی و یا کالاهای روشنایی با مصارف بالا و نوردهی کم از محصولات ال ای دی و اس ام دی استفاده نمایید که هم مصرف شما را تا حد چشمگیری کم میکند و هم با ظاهر شکیل و جدید خود فضای شما را بسیار متحول و زیبا میسازد.

به عنوان مثال شما بجای هالوژن های قدیمی که در سقف خود استفاده میکردید حالا با آمدن پنل های ال ای دی توکار و یا پنل سایزشو،

که حتی دیگر نیاز نیست اندازه ی برش سقف خود را دقیق بدانید استفاده کنید.

حالا چرا نیاز نیست اندازه ی برش هالوژن را بدانید ؟؟

دلیل آن این است که در پنل های سایزشو، فنری در پشت آن محصول در ریلی متحرک تعبیه شده که شما را از اندازه زدن سوراخ هالوژن بی نیاز کرده و شما با تکان دادن فنر پشت پنل میتوانید آن را داخل سوراخ گیر داده و از آن استفاده کنید.

مصرف برق این پنل ها نسبت به نوردهی بالایی که دارد بسیار پایین است و راحت میتوانید بدون نگرانی از بالا رفتن پول برقتان از آنها برای پر نور کردن محیط خود با خیال راحت استفاده کنید.

خلاصه خدمتتان بگوییم که هر آنچه در کم کردن مصرف برق خود نیاز داشته باشید و بخواهید به کار بگیرید میتوانید روی پارسیا لایتینگ حساب کنید.

در مجموعه ما کالا و محصولاتی را میتوانید پیدا کنید که در این مورد مهم میتواند حسابی به شما کمک کند.

شما نه تنها میتویند از ما جهت تامین کالا راهنمایی بخواهید بلکه از مشاورین با تجربه ی ما میتوانید یاری بگیرید و در انجام امور برقی و راهکار هایی برای فرار از مصرف زیاد برق از آنها مشاوره بگیرید.

کد خبر: ۲۹۳٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha