۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
صدور ۲۳۲ تأییدیه ایمنی آسانسور در گلستان
مدیرکل استاندارد گلستان خبر داد؛

صدور ۲۳۲ تأییدیه ایمنی آسانسور در گلستان

گرگان- مدیرکل استاندارد گلستان گفت: در ۳ ماهه نخست سال جاری ۲۳۲ تاییدیه ایمنی آسانسور در گلستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استاندارد گلستان، سید مهدی حسینی اظهار کرد: در ۳ ماهه نخست سال جاری ۲۳۲ تاییدیه ایمنی آسانسور در گلستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل استاندارد گلستان افزود: از این تعداد ۱۴۹ تأییدیه مربوط به آسانسورهایی بوده که به تازگی نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته و ۸۳ تأییدیه نیز به صورت ادواری و برای آسانسورهایی صادر شده که پیش از این موفق به دریافت تأییدیه ایمنی اولیه شده بودند.

حسینی در ادامه خواستار توجه مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان‌های دارای آسانسور به نکاتی در خصوص تاییدیه ایمنی آسانسورها شد و گفت: با توجه به اینکه صدور گواهی پایانکار برای ساختمان، منوط به ارائه تأییدیه آسانسور به شهرداری‌هاست، اخذ تأییدیه ایمنی برای آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های تازه احداث الزامی است.

وی با یادآوری این مطلب که تأییدیه‌های صادر شده اعتبار یک ساله دارند و انجام بازرسی و اخذ تأییدیه ادواری به منظور اطمینان از تداوم شرایط ایمن در آسانسور ضرورت دارد گفت: مسئولیت اخذ تأییدیه ادواری با مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان است.

به گفته حسینی بیمه نامه آسانسورهایی که تأییدیه ایمنی معتبر (اولیه یا ادواری) ندارند، فاقد اعتبار حقوقی است و پس از دریافت تأییدیه ایمنی برای آسانسور (اولیه یا ادواری) و در طول اعتبار یک ساله آن، انجام یک سرویس و نگهداری منظم و اصولی توسط شرکت عرضه کننده آسانسور ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: قرارداد نصب و دریافت خدمات برای آسانسور، حتماً با شرکت‌هایی منعقد شود که دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از صنعت، معدن و تجارت استان هستند.

مدیرکل استاندارد گلستان در پایان به شهروندان یادآور شد جهت اطلاع از وضعیت اعتبار تأییدیه ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک نمایند و هر گونه گزارش در خصوص آسانسورهای فاقد تأییدیه ایمنی را از طرق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ با استاندارد در میان بگذارند.

کد خبر: ۲۹۳٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha