۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
اشتغال دانش آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی یکی از برنامه های مهم و دارای اولویت در کشور است
معاون دانشگاه علمی و کاربردی:

اشتغال دانش آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی یکی از برنامه های مهم و دارای اولویت در کشور است

سنندج – فتحی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی و کاربردی، یکی از برنامه های اصلی این دانشگاه را اشتغال دانش آموختگان در سراسر کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد فتحی ظهر امروز در جلسه شورای منطقه پنج دانشگاه علمی و کاربردی کشور در سنندج اظهار کرد: کاهش نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی و ایجاد اشتغال برای آنها از اهداف مهمی است که دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی دنبال می کنند.

وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در راستای پیگیری این سیاست کاری، افزود: تضمین اشتغال برای دانش آموختگان یکی ازمهترین سیاست‌ های دولت و از جمله اهداف مهم و اصلی این مراکز دانشگاهی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی بیان کرد: ۱۶ برنامه تحولی در سال جاری از جمله طرح آباد، صلاحیت حرفه ‌ای و نظارت هوشمند برای این مهم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه، سال گذشته برای هشت هزار نفر تضمین اشتغال ایجاد شد، گفت: امسال تعهد دانشگاه‌های جامع آموزش ۵۰ هزار نفر در محیط‌ های واقعی کار و ایجاد اشتغال برای آنها است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر شکل گیری دبیرخانه طرح آموزش برای اشتغال دانش آموختگان در استانداری ‌ها، گفت: دبیری این طرح که به تصویب هیئت دولت رسیده است بر عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

فتحی همچنین بر جهت دهی به فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی در قالب برگزاری جشنواره‌های حرکت و رویش و هوشمند سازی مراکز علمی کاربردی در راستای کیفیت آموزشی تاکید کرد.

فکور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هم در این جلسه هم با تشریح برنامه ‌های تحولی این دانشگاه در دو سال گذشته، از اشتغال دانشجویان به عنوان یکی از دغدغه‌ های مهم دانشگاه نام برد و بر نگاه ویژه به دانشگاه ‌های جامع علمی کاربردی منطقه پنج تاکید کرد.

جلسه شورای منطقه پنج دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با حضور روسای دانشگاه‌ های کردستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان به میزبانی شهر سنندج در حال برگزاری است.

کد خبر: ۲۹۳٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha