۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
آرامکو ۱۰ درصد از سهام شرکت مشترک رنو و جیلی را می‌خرد

آرامکو ۱۰ درصد از سهام شرکت مشترک رنو و جیلی را می‌خرد

شرکت آرامکو از طریق یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت خود، با خرید ۱۰ درصد از سهام شرکت هورس پاورترین، سرمایه گذاری مشترک بین گروه رنو و خودروساز معروف چین یعنی جیلی، موافقت کرده است.

به گزارش بازار به نقل از نشنال نیوز، غول انرژی عربستان یعنی شرکت آرامکو از طریق یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت خود، با خرید ۱۰ درصد از سهام شرکت هورس پاورترین Horse Powertrain، سرمایه گذاری مشترک بین گروه رنو و خودروساز معروف چین یعنی جیلی، موافقت کرده است.

شرکت هورس پاورترین که دفتر مرکزی آن در بریتانیا قرار دارد در ماه گذشته میلادی (مه) راه‌اندازی شد. هدف این شرکت ارائه راه‌حل‌های برتر برای تولید پیشرانه‌های کم آلاینده با احتراق داخلی و هیبریدی است.

این شرکت‌ها روز جمعه در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که آرامکو این سهام را به طور مساوی از رنو و جیلی که هر کدام ۴۵ درصد از سهام خود را نگه خواهند داشت، خریداری خواهد کرد.

به گفته آنها، قیمتی که آرامکو در زمان بسته شدن معاملات باید پرداخت کند بر اساس ارزش ۷.۴ میلیارد یورویی (۷.۹ میلیارد دلاری) این شرکت خواهد بود.

احمد الخویتر، معاون فناوری و نوآوری آرامکو، در این باره گفت: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری آرامکو مستقیماً به توسعه و استقرار موتورهای احتراق داخلی مقرون‌به‌صرفه، کارآمد و به انتشار کم‌تر کربن در سطح جهان کمک کند.

وی افزود: هدف ما ارائه راه حل هایی است که می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در حمل و نقل کمک کند و در عین حال نیازهای تولید کنندگان وسایل نقلیه و رانندگان را برآورده کند.

بر اساس این گزارش، آرامکوی عربستان، بزرگترین شرکت صادرکننده نفت جهان، روی توسعه سوخت های پایدار کار می کند و در حال ایجاد شراکت‌هایی برای کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای جهانی است.

شرکت هورس پاورترین Horse Powertrain که دارای ۱۷ کارخانه جهانی و ۹ مشتری صنعتی از جمله سازندگان خودرو است، پیش بینی می‌کند به زودی به ظرفیت تولید سالانه ۵ میلیون واحد پیشرانه‌ برسد.

کد خبر: ۲۹۳٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha