۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
برگشت دامنه نوسان به روال عادی پس از ۴۱ روز

برگشت دامنه نوسان به روال عادی پس از ۴۱ روز

محدودیت دامنه نوسان قیمت کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام در تمامی بازارهای بورس و فرابورس بعد از ۴۱ روز، از امروز(شنبه) به روال عادی بازمی‌گردد.

به گزارش بازار، پس از شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه در روز یکشنبه(۳۰ اردیبهشت)، با تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بورس دامنه نوسان سهام به ۲درصد کاهش پیدا کرد؛ و در بازار سرمایه برای ۶ هفته پیاپی این محدودیت ادامه یافت.

این تصمیم هر چند در روزهای ابتدایی خوب و مفید بود، اما تداوم اعمال محدودیت دامنه نوسان در بازار سرمایه با مخالفت‌هایی همراه شد، به‌گونه‌ای که به باور کارشناسان بخشی از مشکل این بازار به‌جز موارد کلان به سیاست‌های اتخاذی سازمان بورس درخصوص دامنه‌نوسان برمی‌گردد. از این رو به‌نظر می‌رسد ادامه تاکتیک کاهش دامنه‌نوسان روش مفیدی نبوده و همین موضوع به صف فروش‌ بویژه در سهم‌های کوچک در این ۶ هفته دامن‌ زد. این در حالی است که در صورت عادی کردن دامنه‌ نوسان در این مدت انتظار می‌رفت سهام کوچک هم به‌سرعت به تعادل برسند.

با این وجود از امروز(یکشنبه) پس از ۴۱ روز، دامنه نوسان قیمت‌ها در بازارهای بورس و فراورس به روال عالی بازمی‌گردد و قرار است دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی (سهام و حق‌تقدم) بازارهای اول و دوم (تابلوهای اصلی و فرعی) از ۲+/- درصد به ۶+/- درصد و در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای از ۲+/- درصد به ۳+/- درصد و هم‌چنین دامنه نوسان قیمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط قابل معامله از ۴+/- درصد به ۱۰+/- درصد تغییر کند.

کد خبر: ۲۹۳٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha