۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
تحریم‌های شورای اروپا علیه یک مقام ایرانی و برخی مقامات جنبش حماس

تحریم‌های شورای اروپا علیه یک مقام ایرانی و برخی مقامات جنبش حماس

شورای اروپا در اقدامی خصمانه ۶ فرد و ۳ نهاد را به ادعای ارتباط با جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش بازار، بر اساس بیانیه جدید شورای اروپا، «علی مرشد شیرازی» عضو ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و رئیس دفتر شاخه فلسطین سپاه قدس تحت تحریم‌های این نهاد اروپایی قرار گرفته است.

به گزارش الجزیره، «جمیل یوسف احمد علیان» یکی از مقامات جهاد اسلامی و «احمد شریف عبدالله عوده» که با جنبش حماس در زمینه مالی همکاری داشته، تحت تحریم قرار گرفته‌اند. افزون بر این، «زهیر شاملخ» تسهیل کننده مالی، «اسماعیل برهوم» و «ماهر ربحی عبید» دو تن از اعضای دفتر سیاسی حماس هر دو در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.

این اقدام خصمانه شورای اروپا در حالی رخ می‌دهد که جنگ علیه غزه بیش از ۸ ماه است که ادامه دارد و علی‌رغم جنایات بی‌شمار در این نوار محاصره شده، این نهاد اروپایی تاکنون از اتخاذ موضع جدی علیه مقامات صهیونیست خودداری کرده است.

تحریم مقامات مرتبط با گروه‌های مقاومت فلسطین در حالی رخ می‌دهد که رژیم صهیونیستی بیش از ۳۷ هزار فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رسانده و بیش از ۸۰ هزار نفر را در حملات مداوم خود مجروح کرده است. رژیم صهیونیستی همچنین تاکنون سعی داشته از گرسنگی به عنوان یک سلاح در غزه استفاده کند؛ اقدامی که مصداق جنایت جنگی تلقی می‌شود.

دیوان کیفری بین‌المللی پیش‌تر اعلام کرده بود قصد دارد به همین دلیل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را محاکمه و بازداشت کند، اما روز گذشته رسانه‌ها اعلام کردند که دادگاه مقدماتی دیوان کیفری بین‌المللی صدور این حکم را به تاخیر انداخته است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ماه گذشته گاردین فاش کرد رئیس سابق موساد یک دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی را تهدید کرده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha