۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
رویداد سرنوشت ساز در استان سمنان| مردم از دقایق اول حضور یافتند
گزارش بازار؛

رویداد سرنوشت ساز در استان سمنان| مردم از دقایق اول حضور یافتند

سمنان- انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در اقصی نقاط استان سمنان آغاز و مردم پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور مردم صبح جمعه در هشت شهرستان و ۲۱ شهر و صدها روستای استان سمنان آغاز شد و مردم با در دست داشتن اوراق هویتی خود به صندوق های رای مراجعه کردند.

مردم استان سمنان از دقایقی قبل از بازگشایی شعب اخذ رای در مساجد و مدارس و مکان های از پیش تعیین شده حاضر شدند تا رای خود را در صندوق بیاندازند نماینده ولی فقیه در استان سمنان و جمعی از ائمه جمعه استان سمنان هم در همان دقایق اول برای رای دادن در محل های مشخص، حضور دارند.

لحظات اولیه رای گیری ستاد انتخابات استان سمنان نیز اطلاعیه ای را صادر کرد که به این شرح است: به اطلاع کلیه هم‌میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می رساند؛ اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست. یادآور می‌گردد، به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

همه چیز آماده است

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان اما در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه ۶۹۱ شعبه اخذ رای در استان ایجاد شده است، گفت: روند های انتخاباتی به خوبی در استان انجام شده و هیچ نگرانی از بابت برگزاری انتخابات پرشور وجود ندارد.

فرج الله شوشتری با بیان اینکه ۵۲۳ شعبه ثابت و ۱۶۸ شعبه سیار میزبان مردم استان سمنان است تا رای خود را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق بیاندازند، تاکید کرد: شعب سیار در این انتخابات بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام با هدف مشارکت بیشتر مردم به خصوص توانخواهان، سالمندان و ... صورت گرفته است، افزود: ۱۱ هزار نفر در هشت شهرستان استان سمنان مسئول برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

رویداد سرنوشت ساز در استان سمنان| مردم از دقایق اول حضور یافتند
آغاز رای گیری در مهدیشهر

رای اولی ها در میدان

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به اینکه ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر مجموع واجدان شرایط برای رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان هستند، ابراز کرد: متولدان چهارم تیرماه ۸۵ به قبل می توانند در انتخابات حضور داشته باشند.

شوشتری با بیان اینکه شرایط برای مشارکت مردم آماده است، تاکید کرد: از آحاد مردم دعوت می شود که رای خود را در ساعات اولیه به صندوق های رای انداخته و رای دادن را به ساعات آتی که صندوق ها شلوغ می شود، موکول نکنند.

وی همچنین افزود: ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی دارد که برای نخستین بار تکلیف سیاسی خودشان را در انتخابات ریاست جمهوری ادا خواهند کرد

امید مردم به دولت آتی

اسامی نامزدها و کدهایشان به این شرح است:

آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- کد نامزد ۲۲
آقای مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- کد نامزد ۳۳
آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- کد نامزد ۴۴
آقای محمدباقر قالیباف-فرزند حسین- کد نامزد ۷۷

همچنین در دورترین روستاهای استان سمنان و در بخش بیارجمند و کالپوش نیز شاهد حضور و مشارکت مردم در انتخابات هستیم که از ساعات اولیه در صف های شعب رای گیری در انتظار هستند تا تعرفه رای خود را در صندوق بیاندازند.

مردم استان سمنان همچنین مطالبه مهم آب، معیشت و اقتصاد را در کنار اشتغال و تولید از دولت چهاردهم دارند دولتی که بعد از دولت شهید رئیسی روی کار آمده و مردم به آن امید بسته اند که بخش بزرگی از مشکلات را بتواند کاهش دهد.

کد خبر: ۲۹۳٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha