۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
آینده بازار جهانی لیتیوم درخشان است| پیش بینی رشد چشمگیر بازار طی ۱۰ سال آینده
بزرگان صنعت لیتیوم بیان کردند؛

آینده بازار جهانی لیتیوم درخشان است| پیش بینی رشد چشمگیر بازار طی ۱۰ سال آینده

مدیران بزرگترین شرکت های معدنی تولید کننده لیتیوم در جهان نسبت به آینده درخشان و بازار گاوی این عنصر استراتژیک ابراز امیدواری کردند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مدیران بزرگترین شرکت های معدنی تولید کننده لیتیوم در جهان نسبت به آینده درخشان و بازار گاوی این عنصر استراتژیک ابراز امیدواری کردند.

شرکت های تولید کننده لیتیوم در جریان برگزاری نشست بین المللی هفته جاری خود، با تاکید بر اهمیت نقش لیتیوم در ساخت باتری خودروهای برقی اعلام کردند که علیرغم ریزش های اخیر قیمت در بازار لیتیوم، آینده بازار این فلز کمیاب در بلند مدت درخشان خواهد بود.

کاربرد بی بدیل لیتیوم در ساخت بسیاری از محصولات وابسته به برق جهان همچون خودروهای الکتریکی، نیروگاه های خورشیدی و توسعه انرژی سبز، منجر به رشد صعودی قیمت این فلز در بازار شده است. با اینحال، عرضه مازاد لیتیوم به بازارهای جهانی از سوی چین طی ماه های اخیر، منجر به ریزش قیمت در سطوح جهانی شده؛ تا جاییکه قیمت لیتیوم طی یک سال گذشته، حدود ۸۰ درصد ریزش را تجربه کرده است.

با اینحال، بزرگان صنعت لیتیوم در جریان برگزاری کنفرانس «بازار رو به رشد عرضه لیتیوم و مواد خام باتری» که این هفته در لاس وگاس آمریکا برگزار شد، تاکید کردند که بازاراین فلز کمیاب طی یک دهه آینده بسیار درخشان بوده و رشد فناوری های سبز، کمک شایانی به رشد این بازار در سطح جهانی خواهد کرد. حتی تعداد شرکت های تامین کننده و فعال در بازار لیتیوم در سطح جهان نیز از سال ۲۰۱۹ به این سو حدود سه برابر افزایش داشته و ۱۱۰۰ شرکت در کنفرانس هفته جاری لاس وگاس شرکت داشتند که نشان دهنده بازار رو به رشد این فلز استراتژیک است.

کد خبر: ۲۹۳٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha