۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
صادرات ۵۰ میلیون دلاری فرش دستباف

صادرات ۵۰ میلیون دلاری فرش دستباف

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف از صادرات ۵۰ میلیون دلاری فرش دستباف در سال گذشته خبر داد و گفت: درحال حاضر بیش از ۱۰ هزار کارشناس ارشد در حوزه فرش دستباف وجود دارد که باید از آنها استفاده شود.

به گزارش بازار، به گفته عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف، حجم صادرات فرش ایران در سال گذشته حدود ۵۰ میلیون دلار بوده است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف ضمن اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه فرش دستباف گفت: علیرغم آنکه چشم امید بافندگان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش به برگزاری این نمایشگاه است اما امسال در اقدامی عجیب زمان برگزاری نمایشگاه و مدت آن تغییر پیدا کرده است.

وی در توضیح بیشتر اظهار کرد: بحث برگزاری نمایشگاه‌ و حضور هیات های خارجی برایمان اهمیت بسیاری دارد زیرا در معرفی، عرضه و فروش و بازاریابی فرش دستباف تاثیرگذار است. ۲۹ سال است که نمایشگاه فرش دستباف به عنوان بزرگترین نمایشگاه در جهان هم به لحاظ وسعت هم به لحاظ تعدد برگزار می شود اما امسال زمان برگزاری نمایشگاه از یک هفته به سه روز کاهش یافته و به هشت شهریور ماه تغییر کرده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف درباره اختصاص مشوق به صادر کنندگان فرش نیز گفت: صادر کنندگان فرش مشوقی ندارند و مصوبه تعهد ارزی به ضرر کنندگان فرش بوده است. در دو دولت قبل به هر فرشی که صادر می‌شد ۵ درصد جایزه صادراتی تعلق می‌گرفت اما امروز آن جایزه صادراتی نه تنها وجود ندارد بلکه گفته شده ارز حاصل از صادرات به حساب بانک مرکزی برگردانده شود.

وی افزود: مصوبه تعهد ارزی حداقل ۳۰ درصد روی قیمت است، ارز نیمایی با ارز آزاد بالای ۳۰ درصد اختلاف قیمت دارد بنابر این توجیه پذیر نیست کالایی که یک دلار هم برایش هزینه و سرمایه گذاری نشده و در واردات مواد اولیه به آن ارز نیمایی اختصاص نیافته است، پول صادرات آن به ارز نیمایی برگردانده شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha