۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
برخورد با بانک‌های متخلف که بخشنامه‌های ضامن تسهیلات را رعایت نمی‌کنند

برخورد با بانک‌های متخلف که بخشنامه‌های ضامن تسهیلات را رعایت نمی‌کنند

معاون نظارت بانک مرکزی گفت: در حوزه دریافت ضامن برای تسهیلات برخی بانک‌ها بخشنامه‌ها را رعایت نمی‌کنند که برخورد لازم با آنها انجام می‌شود.

به گزارش بازار، فرشاد محمدپور در خصوص بحث ضامنین بخشنامه‌های بانک مرکزی قبلا به بانک‌ها ابلاغ شده است. در بحث ضامنین تسهیلات خرد تاکیده شده است که با بیشترین تعامل، همکاری و تسهیل در اعتبارسنجی با مردم این کار انجام شود تا خللی در اخذ تسهیلات برای گیرنده تسهیلات رخ ندهد.

این مقام مسئول در ادامه هم اظهار کرد: در خصوص تسهیلات کلان هم بانک مرکزی بخشنامه‌ها را ابلاغ کرده و مکرر به بانک‌ها تاکید شده است بر اساس بخشنامه‌های مربوطه عمل شود.

محمدی‌پور می‌گوید: در حوزه دریافت ضامن برای تسهیلات بعضا بانک‌ها بخشنامه‌ها را رعایت نمی‌کنند که برخورد لازم با بانک‌ها در طول زمان‌انجام شده است و حتما برخوردهای لازم هم با بانک‌هایی که این موضوعات را رعایت نمی‌کنند انجام خواهد شد. در ساختار جدید بانک مرکزی حوزه شکایت از بانک‌ها به حوزه صیانت از مشتریان تبدیل شده است و این بخش این آمادگی را دارد که برای مواردی که در حوزه تخلفات برای ضامن هنگام دریافت تسهیلات در بانک‌ها وجود دارد گزارشات را دریافت کند و در نهایت برخورد لازم قطعا با بانک‌ها را انجام خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۳٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha