۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
رشد ۸.۵ درصدی تجارت چین و «آ سه آن» طی ۶ ماه| کاهش تجارت با اروپا
آمارهای جدید نشان داد؛

رشد ۸.۵ درصدی تجارت چین و «آ سه آن» طی ۶ ماه| کاهش تجارت با اروپا

اتحادیه ملت‌های جنوب شرق آسیا (AEAN) با انتشار تازه ترین گزارش آماری خود از رشد ۸.۵ درصدی تجارت این اتحادیه با چین طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ اتحادیه ملت های جنوب شرق آسیا (AEAN) با انتشار تازه ترین گزارش آماری خود از رشد ۸.۵ درصدی تجارت این اتحادیه با چین طی یک سال گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، میزان مبادلات تجاری میان کشورهای عضو آ سه آن و چین تا نیمه نخست سال جاری میلادی به بالای ۳۰۰ میلیارد دلار رسیده که بالاترین رکورد همکاری های تجاری میان دو طرف محسوب می شود. این رقم، همچنین برابر با ۱۵.۸۵ درصد از مجموع حجم تجارت خارجی چین به حساب آمده که نشانگر اهمیت روابط تجاری میان پکن و آ سه آن است.

آ سه آن در گزارش خود تاکید کرده که چین، به مهمترین شریک تجاری کشورهای عضو این بلوک یعنی فیلیپین، تایلند، اندونزی، مالزی، لائوس و اندونزی تبدیل شده است. همچنین، اتحادیه اروپا و آمریکا، به ترتیب در جایگاه شرکای تجاری آ سه آن پس از چین محسوب می شوند.

این در حالیست که حجم مبادلات تجاری میان چین و اتحادیه اروپا طی یک سال گذشته، شاهد ریزش ۱.۸ درصدی بوده و البته این حجم برای چین و آمریکا ۱.۱ درصد افزایش را طی شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ بوده است. عمده مبادلات تجاری میان چین و کشورهای عضو آ سه آن از طریق قراردادهای میان دو طرف بر اساس پروژه کمربند و جاده (BRI) انجام شده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha