۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳
اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریم روسیه را تصویب کرد

اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریم روسیه را تصویب کرد

شورای اروپا روز دوشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که چهاردهمین بسته تحریم‌های اقتصادی خود را علیه روسیه تصویب کرده است.

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، شورای اروپا روز دوشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که چهاردهمین بسته تحریم‌های اقتصادی خود را علیه روسیه تصویب کرده است که شامل صادرات گاز ال‌اِن‌جی این کشور می‌شود.

در این بیانیه آمده است که این بسته از تحریم‌ها بخش‌های "ارزشمند" اقتصاد روسیه مانند انرژی، مالی و تجارت را هدف قرار می‌دهد.

این شورا همچنین اضافه کرد که اتحادیه اروپا همچنین به دنبال جلوگیری از دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا توسط مسکو و شرکای تجاری آن است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا برای اولین بار گاز طبیعی مایع از مبدا روسیه را هدف قرار داده است. عملیات بارگیری مجدد، انتقال کشتی به کشتی و انتقال کشتی به ساحل با هدف صادرات مجدد به کشورهای ثالث از طریق اتحادیه اروپا در این بسته ممنوع شده است.

این بیانیه اضافه کرد که محدودیت‌ها علیه واردات ال‌اِن‌جی روسیه برای استفاده در داخل این بلوک تأثیری نمی‌گذارد.

از جمله اقدامات دیگر، محدود کردن صادرات کالاهایی است که اتحادیه اروپا معتقد است به افزایش قابلیت‌های صنعتی روسیه کمک می‌کند، مانند مواد شیمیایی، سنگ معدن منگنز و ترکیبات خاک‌های کمیاب، پلاستیک، ماشین‌آلات حفاری، نمایشگرها و تجهیزات الکتریکی.

اتحادیه اروپا همچنین محدودیت‌های صادراتی را برای ده‌ها نهاد در کشورهای ثالث مانند چین، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه و امارات متحده عربی به دلیل ادعای عرضه کالاها و فناوری‌های دو منظوره به روسیه تشدید کرده است.

کد خبر: ۲۹۲٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha