۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
شاخص لحظه ای آلودگی اصفهان به ۵۰۰ رسید/استمرار گرد و خاک تا روز پنج شنبه
در پی خیزش کانون های گردو غبار؛

شاخص لحظه ای آلودگی اصفهان به ۵۰۰ رسید/استمرار گرد و خاک تا روز پنج شنبه

اصفهان شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: متأسفانه شاخص میانگین ۲۴ ساعته آلودگی هوا در اصفهان به ۱۷۶ و شاخص لحظه ای در برخی ایستگاه‌ها به عدد ۵۰۰ رسیده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به تشدید آلودگی هوای اصفهان ناشی از افزایش گرد و غبار اظهار کرد: تندبادهای فصلی شب گذشته باعث خیزش کانون‌های گرد و غبار از مناطق شمال و شرق استان از جمله اردستان، انارک، دشت سجزی، کانون‌های بیابانی شرق اصفهان، تالاب گاوخونی، مناطق بیابانی اطراف کاشان شده است.

وی افزود: اراضی رها شده، بستر خشک رودخانه و نفوذ توده گرد و خاک به مناطق مرکزی استان نیز بر بار این آلودگی افزوده است به نوعی که متأسفانه شاخص میانگین ۲۴ ساعته آلودگی هوا ۱۷۶ و شاخص لحظه ای در برخی ایستگاه‌ها به عدد ۵۰۰ رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بدین ترتیب شاهد افزایش چشمگیر شاخص آلایندگی در حد اضطرار برای عموم و همچنین افزایش ذرات گرد و غبار و کاهش میدان دید در اصفهان بودیم.

طبق پیش بینی‌ها گرد و خاک تا روز پنجشنبه در استان استمرار خواهد داشت، عنوان کرد: ۳میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت استان بیابانی است که در ۱۴ کانون بیش از یک میلیون و ۵۰۹ هزار هکتار کانون‌های بحران فرسایش بادی مطالعه و شناسایی شده است که برای کنترل اثرات کانون‌ها تاکنون ۳۱۰ هزار هکتار پوشش های گیاهی و نهال کاری اجرا شده است.

عدم انجام سفرهای غیر ضروری درون شهری و عدم فعالیت بدنی و ورزش

وی ادامه داد: از روز گذشته مرکز بهداشت اصفهان برای رعایت الزامات ایمنی بهداشتی و سلامت عمومی، عدم انجام سفرهای غیر ضروری درون شهری و عدم فعالیت بدنی و ورزش اقدام شد و در جلسه کمیته اضطرار شرایط گرد و غبار هر اقدامی که منجر به افزایش آلودگی و گرد و خاک گردد از جمله آتش زدن ضایعات و پوشش ها و بقایای گیاهی در مزارع، عملیات خاکبرداری و عمرانی و فعالیت معادن گچ و خاک و مصالح در روزهای آلوده ممنوع اعلام شد.

شیشه فروش بیان کرد: همچنین بر کاهش فعالیت صنایع آلاینده شناسایی شده در محدوده توسط اداره کل محیط زیست، استقرار و تقویت تیم های پیش بیمارستانی، بهداشت در مکان‌های پر جمعیت و کاهش تردد خودروها مورد تاکید قرار گرفت.

وزارت نیرو حق آبه گاوخونی را تامین کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید چند باره بر ضرورت تأمین حقابه های زیست محیطی، کشاورزی و فضای سبز زاینده رود توسط وزارت نیرو گفت: همچنین این وزارتخانه باید ۱۷۶ میلیون متر مکعب حقابه تالاب گاوخونی که مطالعه شده است را به استان تخصیص دهد و نیز در جهت احیای زاینده رود و جریان دایمی آن و پیشگیری از برداشت های غیر مجاز آب در بالادست حوضه و جلوگیری از بارگذاری های خارج از مصوبات شورای عالی آب و تسریع در تکمیل طرح های تأمین آب در حوضه زاینده رود اقدام نماید.

کد خبر: ۲۹۲٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha