۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
نقش اصناف در رشد ۸ درصدی اقتصاد بی بدیل است
استاندار گلستان: 

نقش اصناف در رشد ۸ درصدی اقتصاد بی بدیل است

گنبد کاووس- استاندار گلستان گفت: اصناف در موضوعات مختلف تلاش می کنند و خدمات ارائه می دهند و قطعا نقش آنها در تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد زنگانه ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف گنبد کاووس اظهار کرد: امام خمینی اصناف را بازوان اصلی انقلاب اسلامی می دانست.

استاندار گلستان افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم نقش اصناف و بازار بی بدیل و تاثیر گذار است که می تواند با عرضه گسترده کالاهای با کیفیت و جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت و قاچاق زمینه رونق تولید را فراهم کند.

وی گفت: اصناف در موضوعات مختلف تلاش می کنند و خدمات ارائه می دهند و قطعا نقش آنها در تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی بی بدیل است.

وی بیان کرد: توجه به واحدهای صنفی و ساماندهی مناسب آنها می تواند به رقابت پذیر شدن این فضا بسیار کمک کند.

استاندار گلستان تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به گلستان ۱۶۶ همت سرمایه گذاری در بخش عمرانی و اقتصادی انجام شد که از آن عبور کردیم و افق پیش بینی شده برای ارتقای میانگین درآمد مردم گلستان ۲۲۴ همت است که تا پایان سال ۱۴۰۴ محقق خواهد شد.

تولید ناخالص استان رشد قابل قبولی دارد

وی با بیان اینکه تولید ناخالص استان رشد قابل قبولی دارد، بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان به میانگین کشوری نزدیک شده و اکنون به ۳۹.۸ رسیده است.

زنگانه گفت: امروز درآمد سرانه خانوار گلستانی که یک شاخص سخت دست یافتنی است افزایش یافته و بیشتر از میانگین کشور است.

وی یادآور شد: در چند سال اخیر گلستان دومین استان امن کشور برای سرمایه گذاری بوده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه ۱۳۸ واحد راکد در استان احیا شد و مشاغل مرتبط با انها حفظ شدند، گفت: تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱، ۲۱ درصد بالاتر از حد انتظار و در سال گذشته ۱۹ درصد بیشتر بود.

استاندار گلستان گفت: تکمیل و تجهیز ساختمان رادار هواشناسی، آکادمی والیبال گنبد، تکمیل مرمت برج قابوس و تحویل ۶۹۳ واحد مسکن روستایی در گنبد کاووس از جمله اقدامات دولت سیزدهم در شهرستان گنبد کاووس بوده است.

کد خبر: ۲۹۲٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha