۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲
اتصال سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان از ۱۵ تیر

اتصال سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان از ۱۵ تیر

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: در مرحله اول در صورت ثبت نام نکردن افراد در سامانه املاک و اسکان جلوی انجام عملیات‌های بانکی و صدور دسته چک گرفته نخواهد شد و فقط هشدار داده می‌شود.

به گزارش بازار، حدود سه سالی از راه اندازی سامانه املاک و اسکان میگذرد. سامانه‌ای که با هدف شفافیت و ساماندهی بازار مسکن راه اندازی شد و برای تکمیل نیازمند اتصال دستگاه‌های مختلف و دریافت اطلاعات از آنها است. همچنین دستگاه‌ای اجرایی باید ارائه خدمتشان را منوط به ثبت اطلاعات منزل مسکونی اصلی افراد در سامانه املاک و اسکان کنند تا این سامانه هر چه زودتر تکمیل شود.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیش از ۲۰ دستگاه به این سامانه متصل هستند. یکی از دستگاه‌هایی که باید به سامانه‌های خود را به این سامانه متصل کند بانک مرکزی است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: براساس آخرین گزارش ها، ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد؛ اما در مرحله اول در صورت ثبت نام نکردن افراد در سامانه املاک و اسکان جلوی انجام عملیات‌های بانکی و صدور دسته چک گرفته نخواهد شد و فقط هشدار داده می‌شود.

آقای محرمیان گفت: پس از مدت کوتاهی جلوی صدور دسته چک جدید برای کسانی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده اند گرفته خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۲٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha