۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
نقشه راه خاک کشور طراحی شد

نقشه راه خاک کشور طراحی شد

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه نقشه راه برای محافظت از خاک در این معاونت طراحی شده است گفت: ۵۵ درصد از خاک‌های ایران دارای ماده آلی زیر یک درصد است.

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی روز یکشنبه سوم تیر ۱۴۰۳ در مراسم بزرگداشت روز جهانی مقابله با بیابانزایی و خشکسالی با اشاره به شعار «اتحاد برای سرزمین؛ میراث طبیعی، آینده ما» که در سازمان منابع طبیعی کشور برگزار شد افزود: سازگاری با تغییرات آب و هوایی، پایداری تولید، کاهش تغییرات آب و هوایی، احیای خاک و حفاظت از محیط زیست از اهداف نقشه راه خاک کشور است.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه اوضاع خوبی در حوزه خاک در خاورمیانه نداریم، اظهارداشت: به حوزه خاک به اندازه آب توجه نشده و حکمرانی ضعیفی در مورد خاک داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: همچنین وسعت خاک‌ های کشور کم شده ضمن اینکه با شوری و کاهش کیفیت خاک و استفاده بی‌ ضابطه پساب در اراضی کشاورزی روبرو هستیم.

نیازی شهرکی گفت: طبق گزارش های موجود ۵۵ درصد از خاک‌های ایران دارای ماده آلی زیر یک درصد و ۳۳ درصد خاک‌ ها با کمبود پتاسیم روبروست.

وی با بیان اینکه برای پایداری تولیدات کشاورزی بایدحفاظت از خاک کشور را جدی بگیریم افزود: امروزه کیفیت، سلامت، اقتصاد، امنیت و حکمرانی خاک جزو مولفه‌های جدید هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۹۲٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha