۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
واحدهای تولیدی دانش بنیان در اولویت تخصیص ارز دولتی هستند
معاون وزیر صمت:

واحدهای تولیدی دانش بنیان در اولویت تخصیص ارز دولتی هستند

معاون حقوقی وزیر صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: اولویت در تخصیص ارز دولتی با واحدهای تولیدی است که محصولات دانش بنیان تولید می‌کنند.

به گزارش بازار، محمد رضا سجادیان یکشنبه در حاشیه افتتاح واحد تولیدکننده پمپ میله‌ای مکشی (SRP) در محل شهرک شماره سه اهواز بیان کرد: یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان تامین ارز دولتی است که وزارت صمت اولویت تخصیص آن را برای واحدهای دانش بنیان در نظر گرفته است.

وی گفت: وزیر صمت تخصیص ارز برای تولیدکنندگان را در اولویت برنامه کاری این وزارتخانه قرار داده است و طرح‌های دانش بنیان در اولویت تخصیص ارز هستند.

سجادیان ادامه داد: طرح صنعتی اریس اکسین که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت با تکنولوژی روز دنیا و زیرساخت دانش‌بنیانی و بومی‌سازی صد درصد کشور ساخته شده است.

معاون حقوقی وزیر صمت اظهار کرد: جای خوشحالی است که با کمک استانداری و مسئولان استان این طرح به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: این طرح تولیدی در کنار ایجاد اشتغال برای استان در جلوگیری از خروج ارز و افزایش تولید نقت در خوزستان بسیار اثر گذار است.

بر اساس این گزارش و به گفته رییس پارک علم و فناوری خوزستان در حال حاضر ۴۲۷ شرکت فناور در پارک علم و فناوری و ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در خوزستان فعالیت دارند.

شرکت "اُریس اوکسین" تولید کننده بزرگ پمپ میله‌ای مکشی (SRP) امروز با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در اهواز بهره برداری شد ، مساحت آن پنج هزار و ۵۰۹ مترمربع است که برای ایجاد این واحد تولیدی هفت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و ۱۶۴ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

کد خبر: ۲۹۲٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha