۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
اقتصاد کانادا در پنج سال آینده و پیشرفت و فرصت ها

اقتصاد کانادا در پنج سال آینده و پیشرفت و فرصت ها

علت مهاجرت اکثر افرادی که وارد کانادا می‌شوند، مهاجرت اقتصادی است. در طول پنج سال گذشته، به جز بازه شیوع کرونا، کانادا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی بوده است.

به گزارش بازار، علت مهاجرت اکثر افرادی که وارد کانادا می‌شوند، مهاجرت اقتصادی است. در طول پنج سال گذشته، به جز بازه شیوع کرونا، کانادا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی بوده است. حتی افرادی که قبلاً به اروپا مهاجرت کرده‌اند، به دلایل مختلفی از جمله فرصت‌های بیشتر اقتصادی خواهان مهاجرت به کانادا هستند. اما رشد اقتصادی این کشور آمریکای شمالی در پنج سال آینده ادامه خواهد داشت؟ برای پاسخ به این سؤال با ما همراه باشید.

رشد اقتصادی عمومی کانادا

پیش‌بینی‌های اقتصادی اغلب بر اساس ترکیبی از داده‌های تاریخی، شاخص‌های اقتصادی فعلی و فرض‌های اقتصاددانان انجام می‌شوند. بر اساس پیش‌بینی‌های مختلف مؤسساتی مانند صندوق بین‌المللی پول (IMF)، بانک جهانی و مؤسسات مالی کانادا، انتظار می‌رود اقتصاد کانادا با نرخ متوسط ​​سالانه حدود ۱.۵ تا ۲.۵ درصد در بازه ۲۰۲۴-۲۰۲۹ رشد کند. این نرخ رشد با درنظرگرفتن فرصت‌ها و موج‌های بالقوه اقتصادی جهانی و مهاجرت نیروهای کار ماهر به کانادا، سرعت رشد متوسطی محسوب می‌شود.

بخش انرژی

 - نفت و گاز: کانادا بازیگر اصلی در بازار جهانی نفت و گاز است، به‌ویژه از طریق ماسه‌های نفتی خود در آلبرتا. با این که این بخش با چالش‌های ناشی از نوسان قیمت نفت و مقررات زیست‌محیطی مواجه است، باز هم انتظار می‌رود صنعت نفت کانادا نقش مهمی در اقتصاد داشته باشد. پیشرفت‌های تکنولوژیکی و افزایش بهره‌وری ممکن است برخی از هزینه‌های تولید را کاهش دهد. پیش‌بینی نرخ رشد برای این بخش بسته به قیمت جهانی نفت و سیاست داخلی می‌تواند از ۱٪ تا ۳٪ در سال متغیر باشد.

 - انرژی های تجدیدپذیر: با توجه به  جهانی به استفاده از انرژی های سبز، انتظار می رود بخش انرژی های تجدیدپذیر کانادا از جمله انرژی آبی، بادی و خورشیدی به شدت رشد کند. مشوق‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دولتی در فناوری سبز احتمالاً باعث پیشرفت بیشتر این بخش خواهد شد. نرخ رشد ممکن است بین ۵ تا ۷ درصد سالانه باشد.

بخش تولید

 - بخش تولید در کانادا زیرشاخه‌های متنوعی دارد. تولیدی‌ها شامل تولیدات خودرو، هوافضا و کالاهای مصرفی می‌شود. با وجود حضور رقبایی همچون کشورهایی که هزینه‌های ارزان‌تری برای تولید دارند، انتظار می‌رود که تولید کانادا از طریق نوآوری و پذیرش فناوری‌های تولید پیشرفته مانند اتوماسیون و هوش مصنوعی رشد کند. نرخ رشد مورد انتظار برای این بخش سالانه حدود ۱ تا ۲ درصد است.

صنعت فناوری و نوآوری

 - بخش فناوری کانادا، به‌ویژه در شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال، درحال‌رشد است. حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و فین‌تک fintech در کانادا سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را جذب می‌کنند. نرخ رشد این بخش می‌تواند قابل‌توجه باشد و سالانه بین ۵ تا ۸ درصد تخمین زده می‌شود. انتظار می رود هم استارت‌آپ‌های داخلی و هم غول‌های فناوری بین‌المللی در در پنج سال آینده فعالیت های خود را گسترش دهند.

یکی از روش های مهاجرت به کانادا، راه اندازی یک استارت آپ و استفاده از استارت آپ ویزای کانادا است. استارت آپ هایی که در حوزه تکنولوژی باشند شانس بیشتری برای موفقیت خواهند داشت. استارت آپ ویزا در نهایت به اقامت دائم کانادا ختم می‌شود.

اقتصاد کانادا و پیشرفت در بخش تکنولوژی

بهداشت و درمان و داروسازی

 - با افزایش جمعیت و افزایش تقاضا برای خدمات و محصولات مراقبت های بهداشتی، بخش مراقبت های بهداشتی برای رشد مداوم آماده است. این بخش شامل داروها، دستگاه‌های پزشکی و نوآوری‌های فناوری سلامت می‌شود. نرخ رشد ممکن است از ۳ تا ۵ درصد در سال متغیر باشد.

املاک و مستغلات و ساخت‌وساز

 - بازار املاک و مستغلات در سال‌های اخیر به دلیل نرخ بهره پایین و تقاضای بالا در مراکز شهری، قوی بوده است. بااین‌حال، این بخش ممکن است به دلیل افزایش احتمالی نرخ بهره و اقدامات نظارتی برای خنک‌کردن بازار، شاهد نرخ رشد معتدل‌تری باشد. احتمالاً بخش املاک و ساخت‌وساز حدود ۱٪ تا ۲٪ در سال رشد خواهد داشت.

کشاورزی و کشاورزی مواد غذایی

 - کشاورزی به‌عنوان یک صنعت حیاتی در کانادا جایگاه خود را حفظ خواهد کرد. به‌علاوه استفاده از روش‌های نوآورانه برای کشاورزی پایدار باعث رشد این صنعت می‌شود. برای بخش کشاورزی در بازه پنج سال آینده، نرخ رشد این بخش  حدود ۲ تا ۳ درصد در سال خواهد بود که هم تقاضای داخلی و هم‌نیازهای صادراتی را پوشش می‌دهد.

خدمات مالی

 - بخش خدمات مالی کانادا به‌خوبی توسعه‌یافته و حالا قادر به رقابت با بهترین کشورها در سطح جهانی است. انتظار می‌رود نوآوری در خدمات فین تک و بانکداری دیجیتال ادامه پیدا کند. این بخش ممکن است شاهد نرخ رشد سالانه حدود ۲ تا ۳ درصد باشد.

عوامل کلیدی مؤثر بر رشد اقتصاد کانادا

عوامل زیر روی رشد اقتصاد کانادا تأثیر دارند:

  1. شرایط اقتصادی جهانی: سلامت اقتصادی شرکای تجاری اصلی مانند ایالات متحده، چین و اتحادیه اروپا به طور قابل‌توجهی بر اقتصاد صادرات محور کانادا تأثیر خواهد گذاشت.
  2. سیاست‌های داخلی: سیاست‌های دولت کانادا در زمینه مهاجرت، تجارت، مالیات و مقررات می‌تواند رشد را در بخش‌های مختلف تحریک کند یا مانع رشد شود.
  3. پیشرفت‌های تکنولوژیکی: استقبال از فناوری‌های جدید در بین صنایع باعث افزایش کارایی و ایجاد فرصت‌های جدید در بازار کار می‌شود.
  4. مقررات زیست‌محیطی: تمرکز دولت بر سیاست های محافظت از محیط‌زیست و جلوگیری از تغییرات آب‌وهوایی، روی بخش های انرژی و تولید تأثیر خواهد گذاشت.

به طور کلی، گرچه انتظار می‌رود اقتصاد کانادا در دوره ۲۰۲۴-۲۰۲۹ رشد متوسطی داشته باشد، بخش‌های خاصی مانند فناوری، انرژی‌های تجدیدپذیر و مراقبت‌های بهداشتی احتمالاً به دلیل نوآوری مداوم و تقاضاهای در حال تحول بازار، نرخ رشد بالاتری را تجربه خواهند کرد.

رشد اقتصادی در استان نیوبرانزویک

اقتصاد نیوبرانزویک متنوع است و این استان سهم قابل توجهی از جنگل‌داری، ماهیگیری، معدن، و کشاورزی و همچنین بخش‌های نوظهور مانند فناوری و انرژی دارد.

جنگلداری و معدن : انتظار می رود این بخش ها که به طور سنتی پایه اقتصاد این استان را تشکیل می دهند، با ادامه تقاضای و پیشرفت در فناوری رشد متوسطی داشته باشند. نرخ رشد جنگلداری ممکن است حدود ۱٪ تا ۲٪ در سال باشد.

جنگلداری و منایع طبیعی در کانادا

کشاورزی و ماهیگیری: این صنایع احتمالاً شاهد رشد متوسطی خواهند بود که با پیشرفت در فناوری کشاورزی و شیوه های ماهیگیری دوست دار محیط زیست بیشتر می شود. رشد مورد انتظار در بخش کشاورزی و ماهیگیری سالانه ۱.۵ تا ۲.۵ درصد است.

فناوری و نوآوری: بخش فناوری در استان نیوبرانزویک، به ویژه در مراکز شهری مانند فردریکتون، در حال رشد است. نوآوری ها برای جذب استارت آپ های فناوری و سرمایه گذاری در ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) می تواند به نرخ رشد سالانه ۳ تا ۵ درصد منجر شود.

 رشد کلی اقتصادی: در مناطق روستایی نیوبرانزویک، رشد اقتصادی کلی احتمالاً سالانه حدود ۱.۵٪ تا ۲.۵٪ خواهد بود.

جزیره پرنس ادوارد (PEI)

اقتصاد PEI به شدت به کشاورزی، شیلات، و گردشگری وابسته است ولی صنعت هوافضا و علوم زیستی نیز در حال پا گرفتن در این استان هستند. در سال های اخیر برنامه مهاجرتی جزیره پرنس ادوارد مسیرهای اخذ اقامت دائم را برای افراد باز کرده است.

کشاورزی و شیلات: این صنایع برای استان پرنس ادوارد حیاتی هستند و با سرمایه گذاری درست، نرخ رشد سالانه حدود ۲ تا ۳ درصد را ارائه خواهند کرد.

گردشگری: این بخش فقط در فصل خاصی فعال است اما سهم آن در اقتصاد استان بالاست. پس از دوران همه‌گیری، استراتژی‌های بازاریابی پیشرفته در گردشگری می‌توانند به نرخ رشد سالانه ۳ تا ۴ درصد منجر شوند.

هوافضا و علوم زیستی: بخش های نوظهور مانند هوافضا و علوم زیستی با نرخ رشد بالقوه ۴٪ تا ۶٪ سالانه، امیدوار کننده هستند.

- رشد کلی اقتصادی: انتظار می رود رشد اقتصادی کلی برای مناطق روستایی در جزیره پرنس ادوارد سالانه حدود ۲% تا ۳% باشد.

استان مانیتوبا

اقتصاد مانیتوبا در بخش‌های کشاورزی، تولید و انرژی، صنایع نوظهور و فناوری قوی است. این استان نیز با برنامه های مهاجرت استانی به دنبال جذب نیروهای کار جدید است و اخیرا یک طرح برای صدور مجوز کار برای افرادی که با ویزای موقت در مانیتوبا زندگی می‌کنند معرفی کرد.

کشاورزی: منیتوبا به عنوان یک مرکز کشاورزی بزرگ، می تواند انتظار رشد در این بخش را با تکیه بر فناوری و شیوه های پایدار داشته باشد. نرخ رشد کشاورزی ممکن است حدود ۲٪ تا ۳٪ در سال باشد.

تولید: این بخش شامل فرآوری مواد غذایی، ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل است که انتظار می‌رود سالانه رشد متوسطی در حدود ۱.۵ تا ۲.۵ درصد داشته باشد.

انرژی: با منابع قابل توجه انرژی آبی، بخش انرژی منیتوبا می‌تواند شاهد نرخ رشد سالانه ۲٪ تا ۳٪ باشد، به ویژه اگر سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدید پذیر ادامه یابد.

فناوری و صنایع خلاق: این بخش ها بیشتر در مراکز شهری مانند وینیپگ در حال رشد هستند، اما پتانسیل تأثیرگذاری بر مناطق روستایی را از طریق مراکز نوآوری و استارت آپ های فناوری را نیز دارند. نرخ رشد این بخش سالانه ۳ تا ۵ درصد خواهد بود.

رشد کلی اقتصادی: برای روستایی منیتوبا، رشد اقتصادی کلی سالانه حدود ۲٪ تا ۳٪ خواهد بود که به دنبال عملکرد قوی در کشاورزی، انرژی و بخش های فناوری ممکن می شود.

نتیجه گیری

اقتصاد کانادا پویا و در حال رشد است. در طول پنج سال آینده نیز مهاجران بیشتری وارد استان های کوچک تر این کشور خواهند شد. این مهاجران چه به عنوان سرمایه گذار مهاجرت کاری به کانادا کرده باشند و چه به عنوان نیروی کار ماهر، باعث رشد بیشتر اقتصاد این کشور می‌شوند. اگر مایل به مهاجرت به کانادا با برنامه ریزی صحیح هستید، پیشنهاد می‌کنیم از موسسه مهاجرتی ایمی اسپات کمک بگیرید. کافی است فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا را پر کنید تا از خدمات بهترین نماینده قانونی مهاجرت به کانادا مانند آقای حسام الدین کاظمی استفاده کنید.

کد خبر: ۲۹۲٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha