۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
ریال دیجیتال رونمایی شد

ریال دیجیتال رونمایی شد

ریال دیجیتال با حضور رییس‌کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانکها رونمایی شد.

به گزارش بازار، در جلسه‌ای با حضور رییس‌کل بانک مرکزی، اعضای هیئت عامل این بانک و مدیران عامل بانکها ریال دیجیتال رونمایی شد.

این پول مشابه با اسکناس، تعهد بانک مرکزی به‌شکل الکترونیکی است.

با اقدامات ⁧ بانک مرکزی⁩ و توسعه فاز آزمایشی خدمت جدید و عملیاتی‌شده "ریال دیجیتال" در جزیره کیش، مشتریان شبکه بانکی از تیرماه ۱۴۰۳ می‌توانند بدون استفاده از پول‌های کاغذی یا کارتهای بانکی، به‌سادگی از طریق کیف پول ریال دیجیتال و تنها با اسکن بارکد تولیدشده توسط نرم‌افزارهای ارائه‌شده، با شیوه‌های نوین خریدهای خود را انجام دهند و یا نسبت به انتقال وجه به کیف پول سایر مشتریان اقدام کنند.

محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در این مراسم گفت: ریال دیجیتال پروژه بسیار بزرگی است، جزو برترین کشورهای دنیا در زمینه بانکداری الکترونیک و شمولیت مالی قرار داریم.

وی افزود: ۹۳.۵ درصد اشخاص بالای ۱۸ سال ایرانی به خدمات بانکی و بانکداری الکترونیک دسترسی دارند. این اتفاق در شرایط تحریم هست؛ هر ایرانی به صورت میانگین روزانه ۵ تراکنش بانکی دارد.

محرمیان با بیان اینکه با حذف اسکناس، مردم برای پرداخت های خرد مشکل داشتند، گفت: اگر میخواستیم برای حل این مشکل، اسکناس چاپ کنیم رسما به عقب بر میگشتیم. به همین دلیل به سمت چاپ واحد پول دیجیتال کشور پیش رفتیم.

معاون فناوری های نوین ریال دیجیال را محدود به پرداخت های خرد نمیداند و معتقد است در آینده گام های بعدی برای ریال دیجیتال برداشته خواهد شد.

او گفت: ریال دیجیتال عملا اسکناس است؛ هر آنچه برای اسکناس تصور میکنیم برای ریال دیجیتال هم شامل می شود به جز حالت فیزیکی.

محرمیان ادامه داد: در جزیره کیش بانکهای ملت و تجارت دستگاه های پوز را مجهز کردند، در تاکسی ها هم بصورت نزدیک کردن موبایل ها با هم یا اسکن Qr پرداخت انجام می شود.

او از رونمایی اعتبارسنجی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه هم به تدریج در تمام بانکها اجرایی می شود.

کد خبر: ۲۹۲٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha