۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
پیش بینی تولید ۱.۲ میلیون تن گندم در کردستان|نظارت ها بر مراکز خرید تشدید می شود
معاون استاندار کردستان:

پیش بینی تولید ۱.۲ میلیون تن گندم در کردستان|نظارت ها بر مراکز خرید تشدید می شود

سنندج – نوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته کارشناسان، پیش بینی می شود که میزان تولید گندم در کردستان به ۱.۲ میلیون تن برسد.

علی نوری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به آخرین وضعیت تولید گندم در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه امسال نیز بارش های خوبی را در استان شاهد بودیم و به همین دلیل پیش بینی می شود که وضعیت برداشت گندم بهتر از چند سال اخیر باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان جهاد کشاورزی، بیان کرد: اقدامات خوبی در سایه تعامل کشاورزان با سازمان جهاد کشاورزی در راستای حفاظت از گندم کشت شده صورت گرفته است و این اقدامات همچنان تداوم دارد.

وی با اشاره به تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سراسر کشور، گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد شده است که این قیمت نیز در کردستان اجرایی می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: خوشبختانه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به پارسال ۱۷ درصد افزایش یافته است و این اقدام گام مهمی در راستای حمایت از کشاورزان است.

وی به پیش بینی های صورت گرفته در راستای میزان تولید گندم در استان کردستان اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت جوی و اقدامات صورت گرفته، پیش بینی می شود که امسال ما در استان کردستان شاهد تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم باشیم.

نوی ضمن اشاره به لزوم برنامه ریزی در راستای راه اندازی مراکز خرید و جمع آوری گندم در استان کردستان، گفت: حضور ناظران مجرب در مراکز خرید گندم برای تشدید نظارت‌ها و جلوگیری ازهرگونه تخلف باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در راستای پرداخت بهای گندم خریداری شده در استان کردستان، اظهار کرد: انتظار می رود که در سایه همکاری بانک عامل روند پرداخت ها نیز تسریع شود.

کردستان همواره یکی از استانهای برتر کشور در زمینه تولید گندم در کشور به شمار می رود و به همین دلیل سال قبل یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم در این استان تولید شد و به همین دلیل کردستان رتبه دوم کشور را در این بخش به دست آورد.

کد خبر: ۲۹۲٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha