۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
بومی سازی تعمیرات ترموکوپل های حفاظت واحدهای بخار نیروگاه نکا
سرپرست معاونت تعمیرات مدیریت برق نکا خبر داد؛

بومی سازی تعمیرات ترموکوپل های حفاظت واحدهای بخار نیروگاه نکا

نکا- سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا از بومی سازی تعمیرات ترموکوپل های حفاظت یاتاقان های فیدپمپ های واحدهای بخار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از مدیریت تولید برق نکا، ابراهیم قلعه سری افزود: با ابتکار عمل و تخصص کارکنان امور تعمیرات ابزار دقیق نیروگاه شهیدسلیمی نکا ترموکوپل های حفاظت یاتاقان های فیدپمپ های واحدهای بخار بازسازی و وابستگی کشور به سازندگان خارجی این تجهیز برطرف شد.

سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر گفت: با توجه به عمر بالای واحدها و اتمام ترموکوپلهای موجود در انبار و اشکالات بهره برداری از ترموکوپلهای جدید شامل: خروج مجازی فیدپمپها در اثر عملکرد مجازی سنسورها و نشتی از بدنه داخلی ترموکوپلها که نیازمند خروج پمپ و روغن کاری بود. ساخت بدنه ترموکوپل ها با پیگیری اداره ساخت داخل شرکت انجام و پس از تهیه کابل و جداسازی سنسور از ترموکوپلهای معیوب، لحیم کاری و جانمایی سنسور در بدنه ساخته شده و همچنین وارنیش کاری و چسب کاری ترموکوپلها در سایزهای مختلف توسط کارکنان امور تعمیرات ابزاردقیق انجام گرفت.

ابراهیم قلعه سری افزود: از نکات برجسته این پروژه می توان به صرفه جویی ریالی حدود ۹۷ درصدی تعمیر این ترموکوپل ها در مقایسه با قیمت خرید آن اشاره کرد، به گونه ای که ۳۰ عدد از این ترموکوپلها با هزینه مورد نیاز معادل برای خرید تنها یک عدد تعمیر شده اند.

قلعه سری ادامه داد: با توجه به نوع ترموکوپل(از نوع فنری) درحال حاضر هزینه تهیه و خرید کامل هر کدام بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال است و مهمتر اینکه برای تامین آن دیگر نیازی به خرید نیست و می توان با بازسازی این قطعه با توانمندی متخصصان داخل شرکت، از آن بهره برداری کرد.

وی گفت: هر یک از واحدهای بخار نیروگاه نکا دارای دو فیدپمپ الکتریکی و یک فیدپمپ توربینی هستند و مجموعاً ۳۸ عدد از این نوع ترموکوپلها کار حفاظت دمایی از یاتاقانهای فیدپمپها را بعهده دارند و در صورت عبور دمای نهایی یاتاقانها تا حدود ۱۲۰درجه سانتیگراد، فیدپمپ را از مدار خارج می کنند.

کد خبر: ۲۹۲٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha