۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۲ تیرماه واریز می‌شود
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور:

سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۲ تیرماه واریز می‌شود

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور از واریز سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۲ شرکت‌های سرمایه‌پذیر حداکثر تا هفته جاری به حساب آن‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، عسگر توکلی گفت: این افراد که حدود ۳۰درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آن‌ها که قرار بوده اسفند سال ۱۴۰۲ به حساب سهامداران واریز شود، به تاخیر افتاد و با وجود اعلام قبلی این شرکت که تا خردادماه واریز سود سهام باقیمانده سهامداران درهفته جاری به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های سرمایه پذیر موظف به توزیع سود سهام داران عدالت بنا به تکلیف قانونی هستند و تخطی از این قانون برای آنها جرم تلقی خواهد شد، تصریح کرد، سود مربوط به حدود ۷۰ درصد از سهامداران عدالت دراسفند پارسال به حساب آنها واریز شد.

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور یادآورشد، پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت هر سال و در دو مرحله تا پایان آذر ماه و پایان اسفند هرسال به حساب سهامداران واریز شود.

توکلی، همچنین، به موضوع پیامک‌های جعلی برخی سودجویان در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ارسال پیامک‌های جعلی توسط سودجویان و کلاهبرداران باعث شده تا برخی سهامداران و افرادی که هنوز ثبت نام نکرده‌اند، به دفاتر سهام عدالت مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که دولت ساز و کار مربوط به ثبت نامی‌های جدید برای عضویت در سهام عدالت را مشخص نکند، هیچ ثبت نام جدیدی نداریم، بیان کرد: هر زمانی که ثبت نام و شرایط افراد جدید مشخص شود، از سوی دولت، سازمان خصوصی‌ساز، سازمان بورس و شورای عالی بورس و سهام عدالت کشور اعلام خواهد شد.

وی افزود: افراد سودجو و کلاهبردار به بهانه ثبت نام‌های جدید یا واریز سودهای مرحله جدید، از سهامداران درخواست شماره شبا یا شماره کارت می‌کنند که صد درصد اینگونه اقدام‌ها، سودجویانه و کلاهبرداری است و انتظار می‌رود مردم هوشیار باشند، توجهی به پیامک‌های جعلی نکنند که از آنها می‌خواهند وارد لینک یا آدرس سامانه‌ای شوند، چون حساب آنها هک یا توسط هکرها خالی خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور همچنین به پیگیری دو طرح کلان کشوری توسط این شرکت خبر داد و گفت: در راستای دستور آزادسازی سهام عدالت و ماندگار مردم در شرکت‌های سرمایه پذیر که از سوی مقام معظم رهبری به دولت و مدیران سهام عدالت نیز تکلیف شده بود، شرایط خاصی برای افراد زیرپوشش وسهامداران پیش‌بینی شد.

توکلی ادامه داد، یکی از این شرایط ویژه، اعطای تسهیلات به سهامداران است که درمرحله نخست این طرح که پیش‌بینی می‌شود پس از تعیین تکلیف رییس دولت چهاردهم عملیاتی واجرایی شود به هرسرپرست خانوار دارای برگه سهام عدالت از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد پایین پرداخت خواهد شد.

تعاونی سهام عدالت درسراسر کشور می‌توانند از وضعیت خودشان نسبت به مشمول بودن دریافت تسهیلات مطلع شوند.

وی تاکید کرد، زمان شروع پرداخت تسهیلات پس از مشخص شدن انتخابات ریاست جمهوری، اعلام خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور همچنین به طرح دیگری که وزیراقتصاد ودارایی دستور آن را به بیمه مرکزی برای کاهش دغدغه‌های سهامداران صادر کرده، اشاره کرد و گفت: با این دستور ابلاغی، سهام همه سهامداران سهام عدالت بیمه خواهند شد و اگر سهام آنها در بازار سرمایه ریزش و کاهش داشت، شرکت بیمه گذارسهام عدالت تا ۴ سال درقبال بیمه گذاران خود متعهد است و نگرانی برای سهامداران نخواهد داشت.

توکلی اضافه کرد، البته طرح دیگری هم در برای همه سهام داران عدالت در دست اقدام است که در صورت فوت هر یک از سهامداران تا سقف ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده متوفی پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۲٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha