۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
هشدار نارنجی هواشناسی برای کشاورزان استان سمنان صادر شد 
تا پایان روز سه شنبه؛

هشدار نارنجی هواشناسی برای کشاورزان استان سمنان صادر شد 

سمنان- همزمان با ورود سامانه کم فشار و بارشی به استان سمنان هشدار نارنجی هواشناسی به خصوص برای کشاورزان استان صادر شده است. 

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با روز شنبه شاهد ورود سامانه کم فشار به استان سمنان هستیم سامانه ای که به خصوص در ارتفاعات و نقاط شمالی استان بیشترین فعالیت را خواهد داشت. وزش باد شدید، احتمال بارش رگبار، باران و تگرگ و همچنین احتمال رواناب وسیلاب نقطه ای در زمره بخش های هشدار نارنجی هواشناسی برای استان سمنان هستند.

این هشدار تا پنجم تیرماه یعنی روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و طبق آن از کشاورزان درخواست شده تا تمهیدات لازم را به خصوص برای مقابله با تگرگ، تندباد و روان آب ها به کار ببندند. ورزش باد شدید و تند باد و خیزش گرد و خاک از مهمترین آثاری است که این سامانه کم فشار در استان سمنان خواهد گذاشت و در هشدار نارنجی هواشناسی نیز ذکر شده است.

به گفته هواشناسی فعالیت این سامانه کم فشار در نواحی شمالی و مرتفع استان سمنان بیش از دیگر نقاط خواهد بود اما این به معنای آن نیست که مناطق پست تر و جنوبی از سیلاب و تگرگ و ... در امان نخواهند بود.

رگبار و رعدوبرق، تگرگ، مه آلودگی، احتمال رواناب و سیلاب مهمترین تذکراتی هستند که تا روز سه شنبه هفته جاری در استان سمنان از سوی هواشناسی هشدار داده شده است. در هشدار نارنجی هواشناسی از کشاورزان استان سمنان خواسته شده تا نسبت به آماده سازی سامانه های هشدار بارش تگرگ مبادرت ورزند تا در صورت بروز تگرگ، خسارات چندانی را نبینند.

از کشاورزان درخواست شده تا از سم پاشی ومحلول پاشی در مزارع خودداری کرده و استفاده از قیم برای نهال های جوان و درختان خود را از یاد نبرند چرا که سدعت وزش باد می تواند بسیار مخرب باشد.
به کشاورزان توصیه شده که برداشت محصول در ساعات ابتدایی روز را در نظر بگیرند زیرا بیشترین فعالیت این سامانه در ساعات عصر گاهی است.

مسدود کردن دریچه های ورودی انتقال آب به استخرهای پرورش ماهی برای جلوگیری از تلفات ماهی ها از دیگر توصیه های اعلامی از سوی سازمان هواشناسی استان سمنان است.

کنترل و لایروبی شبکه‌های آبراه های استان و لایروبی جوی‌ها و مراقبت از گلخانه ها، اطمینان از سالم بودن پوشن های گلخانه ها و ... در زمره دیگر مسائلی است که در این هشدار نارنجی رنگ ذکر شده است.
عدم چرای دام در نواحی مرتفع نیز تذکر هواشناسی برای دامداران به خصوص ساکنان مناطق شمالی و ییلاقی استان سمنان است.

از مردم استان سمنان نیز خواسته شده تا اواخر وقت روز سه شنبه از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی پرهیز کنند و به تذکرات مبتنی بر اجتناب از اسکان چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها دقت داشته باشند.

کد خبر: ۲۹۲٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha