۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
۲۵ درصد از اعتبارات توازن دو کردستان به ساخت و بهسازی مدارس اختصاص می یابد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

۲۵ درصد از اعتبارات توازن دو کردستان به ساخت و بهسازی مدارس اختصاص می یابد

سنندج – محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان کردستان گفت: در سال جاری ۲۵ درصد از اعتبارات توازن دو به ساخت و بهسازی مدارس استان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، اکبر محمدی با اشاره به اولویت توسعه مدارس در استان کردستان، اظهار کرد: در استان کردستان ۳۳۳ هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز داریم که برای احداث آن چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه یک همت نیز برای بازسازی و نوسازی واحد های تخریبی نیاز است، افزود: با توجه به تاکیدات استاندار کردستان و تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان، در سال جاری ۲۵ درصد از اعتبارات توازن ۲ به ساخت و بهسازی مدارس استان اختصاص می یابد.

محمدی تاکید کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری در این زمینه نیازمند مشارکت خیرین هستیم و باید از ظرفیت های این بخش به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم به مسائل فرهنگی به خصوص حوزه آموزش و پرورش به صورت ویژه توجه شده است، افزود: در حوزه مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان سعی شده آموزش و پرورش و نیازهای آن به خوبی دیده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد فضای عمومی جامعه در تمام دنیا به گونه ای بوده که ارگان های فرهنگ ساز دچار دگردیسی شده اند، گفت: اگر زمانی تنها مرجع فرهنگ ساز خانواده و مدرسه بود، امروز این وضعیت تغییر یافته است و موضوع فرهنگ سازی در مدارس بیش از خود مدرسه باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی فرهنگ سازی در بحث مدارس را از ضروریات دانست و گفت: کارهای خیر نیز به اقتضائات جدید در نظام فرهنگی کشور هدایت شود و ما نیز در سیاست گذاری به این موضوع توجه خواهیم کرد.

وی به چالش های حوزه مدرسه سازی در استان اشاره کرد و گفت: کمبود زمین و نیازمندی مناطق کم برخوردار به مدارس از جمله این موارد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خواستار مساعدت های ویژه خیرین نسبت به مناطق کم برخودار شد و گفت: با یک کار کارشناسی نیازمندی های محلات کم برخوردار احصاء شده و در صورت نیاز در اختیار خیرین قرار می گیرد.

کد خبر: ۲۹۲٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha