شکایت دولت آمریکا از تیک تاک به بهانه نقض حریم خصوصی کودکان

شکایت دولت آمریکا از تیک تاک به بهانه نقض حریم خصوصی کودکان

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) شکایتی را علیه شبکه اجتماعی چینی تیک‌تاک (TikTok)و شرکت مادر آن یعنی بایت‌دنس (ByteDance)به دلیل نقض احتمالی حریم خصوصی کودکان به وزارت دادگستری آمریکا ارجاع داده است.

به گزارش بازار به نقل از بی‌بی‌سی، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا(FTC) شکایتی را علیه شرکت چینی تیک‌تاک (TikTok) و شرکت مادر آن یعنی بایت‌دنس(ByteDance) به دلیل نقض احتمالی حریم خصوصی کودکان به وزارت دادگستری آمریکا ارجاع داده است.

این کمیسیون مدعی است که در تحقیقات خود دلیلی برای "این باور" پیدا کرده است که این شرکت‌ها "قانون را نقض می‌کنند یا در شرف نقض قانون هستند."

سخنگوی تیک‌تاک در بیانیه‌ای به بی‌بی‌سی اعلام کرد که مقامات این شرکت از این تصمیم به شدت ابراز ناامیدی کرده‌اند.

این پرونده جدا از قانونی است که اوایل سال جاری میلادی برای ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک در ایالات متحده در صورت عدم فروش شرکت بایت‌دنس تصویب شد.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا گفت که تحقیقاتش روی نقض احتمالی قانون FTC و همچنین نقض قانون محافظت از حریم خصوصی کودکان در اینترنت (COPPA) متمرکز شده است.

این کمیسیون همچنین گفت که معمولاً اعلام نمی کند که شکایتی را به وزارت دادگستری ارجاع داده است، اما در این مورد احساس می‌کند که انجام این کار به نفع عموم است.

قانونCOPPA بر جمع آوری، استفاده و افشای اطلاعات شخصی توسط سرویس‌های آنلاین در مورد کودکان زیر 13 سال نظارت می کند.

قانون FTC "اعمال یا اقدامات ناعادلانه یا فریبنده" توسط شرکت ها را هدف قرار می‌دهد.

در پاسخ، سخنگوی تیک تاک گفت که این شرکت این اتهامات را تکذیب می‌کند و "بیش از یک سال است که با FTC همکاری می‌کند تا نگرانی‌های این کمیسیون را برطرف کند."

وی همچنین گفت: ما ناامید شدیم که این سازمان به جای ادامه همکاری با ما بر روی یک راه حل معقول، دعوی قضایی را دنبال می‌کند."

کد خبر: ۲۹۲٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha