۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
ظرفیت یک میلیارد دلاری دانش بنیان های اصفهانی برای صادرات
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

ظرفیت یک میلیارد دلاری دانش بنیان های اصفهانی برای صادرات

اصفهان-رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: امیدواریم رکورد صادراتی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اجرای ضریب مناسب سالانه طی یک افق ۵ ساله به یک میلیارد دلار برسد.

امیرحسین امیرآبادی در گفت و گو با خبرنگار بازار درباره توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌ بنیان به ویژه دانش بنیان های اصفهانی اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان و شکوفایی آن یا به بیان دقیق ‌تر دانش‌ بنیان کردن اقتصاد سال های سال است مورد توجه مقام معظم رهبری و دولت بوده است.

وی افزود: در دو سال پیاپی رشد و جهش تولید به عنوان شعار سال مطرح بوده و بیش از ۱۰ سال است که موضوعات اقتصادی توسط مقام معظم رهبری در شعار سال گنجانده شده و نشان از اهمیت این موضوع دارد.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، در دولت سیزدهم کلمه دانش ‌بنیان به عنوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه و این ماموریت به صورت رسمی هم در کشور تعیین شد.

جهش جدی در حوزه اقتصاد دانش‌ بنیان نیاز است

وی با تاکید بر اینکه ما به جهش جدی در حوزه اقتصاد دانش‌ بنیان نیاز داریم، گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ظرفیت خوبی در این حوزه دارد و از سال های دور در حوزه فناوری فعال بوده و حتی در تعریف این حوزه پیشرو بوده است به همین دلیل شرکت ‌های دانش ‌بنیان خوبی در آن وجود دارد که محصولات خوبی تولید می ‌کنند.

میرآبادی تصریح کرد: این دومین بار است که از سال ۱۴۰۲ تاکنون، کمپ بین‌المللی سازی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود و هر دو بار نیز اصفهان میزبان این برنامه در استان بوده است به همین ما این شهرک را به عنوان یار جدی خود تلقی می‌کنیم.

برخی شرکت ‌های توانمند صادراتی دچار رکورد شده اند

وی با اشاره به اینکه شرکت ‌های توانمند صادراتی دارای رکورد در اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: گفتگوهای خوبی چه از منظر توانمندی ‌های موجود و چه از منظر شناسایی چالش‌ ها و راهکارهای موجود انجام شده است. باید توجه داشت که پیگیری و حل این چالش ‌ها در نهایت حل چالش‌ های کل سیستم را به دنبال دارد.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: شرکت‌ ها دنبال رفع مسائل خود هستند و بنابراین پیگیری صرف برای آن‌ ها بی فایده است به همین دلیل همواره تلاش کردیم که درباره رفع مشکلات آنان پیگیری موثر داشته باشیم و از اقدامات خود گزارش دهیم.

وی گفت: امیدواریم رکورد صادراتی شهرک هر سال با یک ضریب خوبی، ترجیحا بیشتر از دو، رشد داشته باشد و با توجه به ظرفیت ‌های استان و شرکت‌ های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، طی یک افق پنج ساله به یک میلیارد دلار برسد.

کد خبر: ۲۹۲٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha