۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
«شناسه گذاری کالاها» اولویت وزارت صمت | یک هزار کارخانه همراهی کردند
معاون وزیر صمت در گفتگو با بازار؛

«شناسه گذاری کالاها» اولویت وزارت صمت | یک هزار کارخانه همراهی کردند

سمنان- برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت شناسه گذاری کالاها را اولویت وزارتخانه دانست و گفت: جلوگیری از ورود کالای قاچاق از مهمترین محورهای این طرح است.

محمد مهدی برادران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه شناسه گذاری کالاها اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است، تاکید کرد: اهمیت شناسه گذاری کالاها به خصوص در مقابله با توزیع کالاهای تقلبی است که موجب افزایش رضایتمندی مردم می شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ورود کالای قاچاق از مهمترین محورهای طرح شناسه گذاری کالا است، افزود: یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم این است که تولیدکنندگان قطعه و لوازم خانگی نیز در طرح شناسه گذاری مشارکت داشته اند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت بیان کرد: سابقاً تنها ۳۰۰ واحد تولیدی در بخش قطعه سازی و لوازم خانگی و ... در طرح شناسه گذاری مشارکت داشتند اما امروز شاهد هستیم که دایره این واحد ها به بیش از یک هزار کارخانه و شرکت تولیدی افزایش پیدا کرده است.

برادران با بیان اینکه تولید کننده ای وجود ندارد که در حوزه شناسه کالا همراهی نکرده باشد، گفت: تمام کالاهای توزیعی در بازار امروز دارای شناسه کالا است و مردم می توانند آن را استعلام کنند و به این ترتیب با اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری خرید کنند.

وی افزود: با این اقدام درصد عمده ای از بازار که قبلاً در دست کالاهای تقلبی و قاچاق بود، امروز در دست کالاهای تولید داخل با ضمانت کیفی است و این موضوع، اطمینان مردم را هم بالا می برد و به تولیدگر داخلی هم کمک می شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه سمنان یکی از قطب های تولید قطعه سازی کشورمان است، گفت: در صنعت قطعه سازی خودرو تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ هزار شناسه رهگیری صادر و در صنعت لوازم خانگی نیز تاکنون ۶۳ میلیون قطعه دارای شناسه رهگیری شده است.

کد خبر: ۲۹۲٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha