۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
۹۰ درصد صادرات زنجان توسط ۱۰۰ نفر از صادر کنندگان انجام می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

۹۰ درصد صادرات زنجان توسط ۱۰۰ نفر از صادر کنندگان انجام می‌شود

زنجان- رئیس اتاق بازرگانی زنجان تعداد صادر کنندگان استان را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۹۰ درصد صادرات توسط ۱۰۰ نفر از صادرکنندگان انجام می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از اتاق بازرگانی زنجان، صمد یوسفی اصل به بسته بودن فضای فعالیت بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: با شرایط موجود، مقوله‌ واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات نیز به شدت با مشکل مواجه است و بانک مرکزی در ایجاد این بحران نقش مهمی دارد.

وی ابراز کرد: دیدگاه و نقطه‌نظرات اغلب صادرکنندگان استان زنجان در خصوص موانع صادراتی قبلاً اخذ شده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: حدود ۱۴ مورد از مشکلات حوزه صادرات در استان احصا شده که در میان آن‌ها، مباحث ارزی، مهمترین عامل بازدارنده این فرآیند است.

یوسفی اصل تعداد صادرکنندگان زنجان را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: ۹۰ درصد صادرات استان توسط ۱۰۰ نفر از صادرکنندگان انجام می‌شود.

وی به مشکلات موجود در عرضه کالاهای ایرانی در کشور عراق و سوریه و تمایل موجود در این کشورها برای کالاهای دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه عراق یکی از مقاصد مهم صادراتی ایران است و سابقه تجارت طولانی با این کشور را داشته‌ایم اما در حال حاضر به نظر می‌رسد نام ایران در حال حذف شدن از بازار عراق است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: پیچیدگی‌ها و مشکلات ارزی بسیار است و صادرکنندگان در حال ارزآوری و پویا نگاه‌داشتن چرخه تولید و تجارت کشور هستند.

کد خبر: ۲۹۲٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha