۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
روند خوبی برای تولید خودروهای سبز در کشور شکل گرفته است
وزیر صمت:

روند خوبی برای تولید خودروهای سبز در کشور شکل گرفته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ روند خوبی برای استفاده و تولید خودروهای سبز در کشور شکل گرفته که در این زمینه نخستین تاکسی‌های برقی در کرمان و تهران در حال حرکت هستند.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی روز چهارشنبه در جریان بازدید از خودرو سازی های منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در جمع خبرنگاران افزود: کرمان در صنعت برقی سازی خودرو کشور پیشتاز شده که این موضوع قابل قدردانی است.

وی بیان کرد: امروز در ادامه نهضتی که آیت الله رییسی، شهید جمهور احیا کرد و همچنین برای بازدید از تعدادی واحدهای تولیدی و افتتاح بعضی از طرح‌ها به شهرستان بم سفر کردم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمان و همراهان در جریان بازدید از واحدهای تولیدی قطعه سازی ارگ جدید بم

علی آبادی در ادامه به روند تولید خودروهای برقی و بنزینی اشاره و اظهار کرد: برقی سازی خودرو یک تحول جهانی است که نمی توان از آن گذشت.

وزیر صمت گفت: تولید خودروهای برقی در بم کار بسیار خوبی است زیرا محیط زیست ما تحمل گازهای گلخانه‌ای بیشتر و امکان استفاده از سوخت های گران برای اقتصاد ما وجود ندارد لذا باید در راستای تولید خودروهای سبز با انرژی خورشیدی و تجدید پذیر حرکت کرد و این موضوع برای ما بسیار مهم است.

علی آبادی همچنین با قدردانی از شرکت های خودروسازی در بم بیان کرد: تهران برای نخستین مرتبه برای استفاده و تامین تاکسی ها از همین شرکت ها استفاده کرده و در این زمینه با فروش اقساطی این خودروها به مردم، همکاری بسیار خوبی شکل گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تولید دومین خودرو برقی که طراحی آن تمام شده با همکاری شرکت ایرانی به زودی محصولات جدیدی هم ارائه شود.

توسعه در خودروسازان کرمان
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید از بعضی خودروسازی های مستقر در ارگ جدید بم گفت: پیشرفت‌های بسیار خوبی را در این منطقه شاهد هستیم و خودرو سازان به دنبال تقویت واحدهای مهندسی خود هستند تا بتوانند قطعات اصلی خودرو را تولید کنند؛ به عنوان مثال از قطعه سازی گیربکس بازدید شد که توسعه بسیار خوبی را در واحد تولیدی شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: امروزه خودروسازهای ما باید به تحولات دنیا در این صنعت توجه داشته باشند چراکه این تحولات در دنیا به سرعت در حال شکل گیری است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم لذا باید شاهد کاهش فاصله در این بخش باشیم.

علی آبادی با اشاره به دپو ۶۰ هزار خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید افزود: این مساله به وزارت صمت و خودرو ساز مربوط می شود که در نشستی این مسأله را حل خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت و همراهان امروز چهارشنبه با ورود به فرودگاه بم از برخی کارخانه های خودروساز در بم بازدید و چند طرح را نیز افتتاح کرد.

کد خبر: ۲۹۲٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha