۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
تکمیل بزرگراه غرب کشور در محدوده کردستان ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

تکمیل بزرگراه غرب کشور در محدوده کردستان ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

سنندج – الیاسی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان اظهار کرد: برای تکمیل کامل و بهره برداری از بزرگراه غرب کشور در محدوده این استان ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

جهانگیر الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تکمیل بزرگراه غرب کشور به ویژه در محدوده استان کردستان، اظهار کرد: این بزرگراه در مجموع ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به بررسی های صورت گرفته در راستای تکمیل و بهره برداری از این پروژه، بیان کرد: برآوردهای صورت گرفته نشان می دهد که تکمیل کامل پروژه در محدوده استان کردستان نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به اهمیت این کلان پروژه ارتباطی در کشور، ادامه داد: پروژه بزرگراهی غرب کشور از جمله طرح های راهسازی است که پنج استان از جمله کردستان را در بر می گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه، گفت: ۳۲۰ کیلومتر از این پروژه در حوزه استان کردستان واقع شده است که عملیات اجرایی آن از سنوات گذشته شروع شده و تا کنون ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان عنوان کرد: از دلایل پیشرفت کم پروژه در استان کردستان نسبت به سایر استان ها وضعیت توپوگرافی سخت و کوهستانی این استان است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه شبکه راهسازی در استان کردستان، عنوان کرد: تلاش در راستای ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب و بهبود شاخص برخورداری در حوزه راهسازی با اجرای ۱۴ پروژه فعال در سطح استان کردستان در حال انجام است.

کد خبر: ۲۹۲٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha