۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
بدترین زمان ممکن برای خروج ازبورس
یادداشت؛

بدترین زمان ممکن برای خروج ازبورس

همزمانی نزدیک شدن شاخص هم‌وزن به حمایت معتبر خود با بازگشت دامنه نوسان سهام به حالت عادی، می‌تواند شرایط را برای بهبود روند بازار فراهم کند.

سمیه شوریابی؛ بازار: بازار امروز طی نیمه اول معاملات جو مثبت داشت، بازار با خوشبینی نسبت به تزریق پول توسط بانک مرکزی و ریپو ۸۵ روزه و سقوط آزاد نرخ اوراق اخزا شروع به کار کرد و با صف خرید شدن صندوق های اهرمی، پالایشی ها ادامه یافت و در ادامه با رشد خوب سیمانی ها همراه شد، ضمن اینکه نیمه اول بازار با خروج ۳۱ میلیارد تومانی پول از سوی حقیقی ها همراه بود و ارزش معاملات خرد نزدیک ۱.۶ همت بود که نشان از افزایش نسبی حجم معاملات در روز جاری است، در ادامه افزایش نسبی تقاضا در گروه خودرویی بعد از صف خرید خبهمن را داشتیم.

در نهایت بازار امروز با برتری خریداران همراه بود و شاخص کل ۷۹۶۵ واحد افزایش داشت و تا سطح دو میلیون و ۴۴ هزار و ۳۳۰ واحد پیشروی کرد همچنین ارزش معاملات خرد به ۳ همت رسید و حقیقی ها ۵۳ میلیارد تومان وارد بازار کردند.

بدترین زمان ممکن برای خروج ازبورس

شاخص کل بورس برای خروج از روند نزولی نیاز به بازپس‌گیری و تثبیت بر روی سطح دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد دارد، در حال حاضر مهم‌ترین فاکتور برای بهبود روند بازار، توقف جریان خروج نقدینگی از بازار و فراهم شدن شرایط برای ورود پول به چرخه معاملات سهام است.

یکی از بزرگترین آسیب‌هایی که با کاهش ناجوانمردانه دامنه نوسان در بازار ایجاد کردند، تداوم خروج پول از بازار برای یک دوره متناوب و نسبتاً طولانی بود در عین حال شاهد نزدیک شدن شاخص هم‌وزن بازار به حمایت مؤثر خود هستیم که همزمانی این امر با بازگشت دامنه نوسان سهام به حالت عادی، می‌تواند شرایط را برای بهبود روند بازار فراهم کند، گروه‌های دلار محور و شاخص‌ساز بازار به زمان بیشتری برای تثبیت خود نیاز دارند، گروه بانکی وضعیت به مراتب بهتری برای حرکت صعودی دارد و گروه خودرویی برای حرکت رو به رشد به اهرم‌های بنیادی نیاز دارد.

به طور کلی وضعیت بازار مناسب ارزیابی نمی‌شود و به نظر نمی رسد که روزهای سخت برای سهامداران به اتمام رسیده باشد اما همه چیز حاکی از آن است که شرایط کنونی بدترین زمان ممکن برای خروج از بازار است و ابدا نباید به فروش سهام فکر کرد.

کد خبر: ۲۹۱٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha