۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
تعریف ۱۴ مگاپروژه در شرکت ملی نفت ایران
مدیر پشتیبانی و تأمین کالای شرکت ملی نفت اعلام کرد

تعریف ۱۴ مگاپروژه در شرکت ملی نفت ایران

مدیر پشتیبانی، ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران، اعلام کرد: برای جهش تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور، ۱۴ مگاپروژه در هیات‌مدیره این شرکت تعریف شد.

به گزارش بازار، برزو قنبری در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم گفت: با توجه به زحمت‌هایی که شهید جمهور برای این دوره طلایی صنعت نفت کشیده‌اند و تلاش‌هایی که در این حوزه انجام شده است، خود را ملزم دانستیم تا گوشه‌ای از دستاوردهای این صنعت را که با برنامه‌ریزی‌های ایشان به‌ دست آمده است، در این نمایشگاه ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم قدردان و رهرو خوبی برای شهیدان خدمت باشیم و آینده کشور را در همه نقاط به نقطه مطلوب برسانیم، افزود: در دولت سیزدهم در صنعت نفت جهش‌ها و پیشرفت‌های زیادی اتفاق افتاد که می‌توان به ساخت توربین، رشد قابل توجه در تولید نفت و گاز، افزایش صادرات و ساخت تجهیزات گلوگاهی و فناور اشاره کرد.

مدیر پشتیبانی، ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه در ساخت تجهیزات گلوگاهی و فناور که جزو شرح وظایف ماست، تمرکز ویژه‌ای داشتیم، بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۰۷ قرارداد در ساخت تجهیزات بار اول با کمک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری امضا شده است.

قنبری با بیان اینکه طرح‌های بزرگی را در دست اقدام داریم که به‌زودی رسانه‌ای می‌شوند، گفت: برای جهش تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور، ۱۴ مگاپروژه در هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران تعریف شد که پیشرفت‌های فراوانی در اجرای این پروژه‌ها به‌ دست آمده است.

وی ادامه داد: قرارداد ساخت لوله‌های مقاومت‌خوردگی مخصوص منابع گازی در عسلویه که با قیمت بالا در شرایط تحریمی از خارج کشور تأمین می‌شد، در این دولت امضا شد. همچنین لوله‌های کم‌آلیاژ برای حفاری، مته‌های حفاری، تولید پمپ‌های چندفازی برای تولید و فرآورش نفت، ساخت شیرآلات صنعتی خاص، ابزارهای اندازه‌گیری در حفاری و بومی‌سازی تجهیزات سرچاهی ۱۵ هزار پام که کمتر از سه کشور در دنیا در حال ساخت آن هستند، از مهم‌ترین تجهیزات گلوگاهی و فناور شمرده می‌شوند که طی این سه سال بومی‌سازی شده است.

مدیر پشتیبانی، ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران گفت: برای ساخت دیگر اقلام فناورانه، برنامه‌ریزی شده است که به زمان کافی برای اجرای این پروژه‌ها نیاز داریم. از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم نقش خود را در شناسایی اقلام فناورانه و گلوگاهی تحت استاندارد ISO۲۲۴ ایفا کردیم که این استاندارد راه و روش صنعتی را مشخص کرده است و امیدواریم نقش اصلی خودمان را در تقویت پویایی زنجیره کالا و خدمات در صنعت نفت اجرا کنیم.

کد خبر: ۲۹۱٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha