۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده به بیش از ۲۸۰ هزار واحد رسید
معاون وزیر راه و شهرسازی:

صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده به بیش از ۲۸۰ هزار واحد رسید

آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی در کشور به بیش از ۲۸۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده رسیده است.

به گزارش بازار، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه روند نوسازی بافت‌های فرسوده از طریق ایجاد بسته‌های تشویقی و فرهنگ سازی برای احیای بافت‌های فرسوده در بین مالکان رونق گرفته است، گفت: دولت سیزدهم بر روند نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید بسیار زیادی داشته و همواره این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده تا به امروز توانسته ایم صدور پروانه ساخت برای ۲۸۶ هزار واحد را دریافت کنیم و ۱۰۰ هزار واحد مسکن فرسوده را تخریب و نوسازی کنیم گفت: بهره‌برداری از ۱۰۴ هزار واحد نوسازی‌شده در بافت‌های کم‌برخوردار است و صدور پروانه نوسازی برای ۹۵ هزار واحد است که این اقدامات بی‌سابقه بوده است.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده در محلات کم‌برخوردار بیان کرد: این موضوع با جان و سلامت ساکنان این مناطق سر و کار دارد؛ بنابراین درخواستم از مسئولان این است که فعالیت در این حوزه را نه فقط وظیفه صرف بلکه یک ذخیره برای آخرت ببینند و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنند.

آیینی افزود: اکنون از بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده که در ۱۹ بند تدوین شده، ۱۷ بند آن در بافت‌های تاریخی قابل اجراست.

کد خبر: ۲۹۱٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha