۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
بهره‌برداری از ۲۶۰۰ میلیارد تومان پروژه برقی در تهران
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران اعلام کرد

بهره‌برداری از ۲۶۰۰ میلیارد تومان پروژه برقی در تهران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: به‌منظور عبور موفق از دوران اوج بار تابستان امسال ۳۰ پروژه انتقال و فوق‌توزیع در پایتخت به ارزش ۲۶۶۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است.

به گزارش بازار، فرهاد شبیهی با بیان اینکه این طرح‌های بزرگ توسعه زیرساخت‌ها درسطح پایتخت را به همراه دارد و باعث تامین برق پایدار برای همه بخش‌های مصرفی خواهد شد، اظهار کرد: رئیس جمهور شهید در دوران بابرکت مسئولیت خود اقدامات جدی برای حل مشکلات صنعت برق و حمایت های ارزشمندی برای تامین منابع مالی اقتصادی پایدار توسعه طرح های زیربنایی صنعت برق کشور انجام داد و امروز شاهد سرعت چشمگیر توسعه و احداث پروژه های برقی هستیم و به خصوص در پایتخت که تامین برق مستمر و پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، پروژه های مهمی در بخش انتقال و فوق توزیع آماده بهره برداری شده که تاثیر جدی بر پایداری شبکه خواهد گذاشت.

وی افزود: تمامی این طرح‌ها در قالب طرح «خدمت ماندگار» یادگار حمایت‌ها و هدایت‌های شهید جمهور آماده شده که با به مدار آمدن آن علاوه بر تامین برق متقاضیان صنعتی و خانگی جدید شاهد تثبیت ولتاژ در مناطق گسترده ای از پایتخت خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه این پروژه‌ها در منطقه‌های جغرافیایی مختلف تهران بوده و توسعه متوازن زیرساخت‌های برق را عملیاتی کرده است، گفت: از این تعداد پروژه افتتاح شده، ۱۳پروژه در بخش احداث و افزایش ظرفیت پست‌های انتقال و فوق‌توزیع با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار و۶۳۲ میلیون ریال است.

به گفته شبیهی ۷ پروژه خطوط ارتباطی و تعویض هادی پرظرفیت بخش انتقال به ارزش سرمایه‌گذاری ۱۵۳۰ میلیارد تومان و احداث دو بانک خازنی به ظرفیت ۲۴ مگاوار با حجم سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد تومان و دو مولد تولید پراکنده به ظرفیت ۲۲ مگاوات از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح شرکت برق منطقه‌ای تهران به ارزش ۶۶۰ میلیارد تومان از مهمترین پروژه های این بخش است که به در عید غدیر بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه در بخش توسعه فیدر ۶ پروژه از جمله توسعه ۴ فیدر ۶۳ کیلوولت خط در پست بهارستان، توسعه دو فیدر ۶۳ کیلوولت خط در پست پردیس، توسعه دو فیدر ۶۳ کیلوولت در پست شهر قدس یک، توسعه دو فیدر ۲۰کیلوولت خروجی در پست شیر پاک، توسعه یک فیدر ۲۰ کیلوولت خروجی در پست سعدآباد و توسعه یک فیدر ۲۰ کیلوولت خروجی در پست جمالزاده با هدف بهبود پایداری برق به ارزش۱۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: در کنار این پروژه ها ۲ طرح عظیم دیگری نیز آماده شده که مراحل نهایی تست و راه اندازی خود را طی می کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران ادامه داد: این طرح ها شامل احداث بخش ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلویولت در پست سعادت آباد تهران است که از اولین و بزرگترین ترانس یکپارچه کشور در آن استفاده شده است. علاوه بر این احداث پست سیار ۶۳ کیلوولت اختر آباد در تهران نیز بار مورد نیاز صنایع جنوب تهران را تامین می کنند که در سال جهش تولید تاثیر مهمی بر اشتغال پایدار ایفا خواهد کرد.

به گفته شبیهی برق منطقه‌ای تهران مسئولیت تامین برق پایدار و مطمئن پایتخت و دو استان همجوار خود را در گستره ۳۰ هزار کیلومتر مربعی به عهده دارد که به صورت شبانه روزی به حدود ۹ میلیون و سیصد هزار مشترک خود در بخش‌های صنعتی، خانگی، کشاورزی، تجاری و... خدمت‌رسانی کند.

کد خبر: ۲۹۱٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha