۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
تعریف و اجرای ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نفتی در دولت سیزدهم| رشد ۲۰درصدی بخش نفت در سال ۱۴۰۲
عملکرد دولت سیزدهم به روایت وزیر نفت:

تعریف و اجرای ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نفتی در دولت سیزدهم| رشد ۲۰درصدی بخش نفت در سال ۱۴۰۲

اوجی وزیر نفت با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۳۰۰ پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد دلار تعریف و بخشی از آن نیز تکمیل شده است، گفت: همه میادین مشترک تعیین تکلیف شده اند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: جواد اوجی در آیین امضای قراردادهای طرح توسعه و بهره‌برداری میدان‌های چنگوله و بندکرخه و خرید خدمات فرآورش نفت خام با سرمایه‌گذاری حدود ۲ میلیارد دلار افزود: پایه‌گذاری و ریل‌گذاری خوبی برای توسعه روابط با روسیه انجام شده است و در آینده خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم شنید.

وزیر نفت تأکید کرد: در دولت سیزدهم ۵ میلیارد دلار قرارداد نفتی با شرکت‌های بزرگ روس امضا شد که ۲۵۰ هزار بشکه افزایش ظرفیت تولید نفت از محل امضای این قراردادها بوده است.

اوجی با اشاره به اینکه در این سه سال دولت مردمی ۱۵۳ پروژه نفتی بالغ بر ۳۴ میلیارد دلار به بهره‌برداری رسید، گفت: اغلب این پروژه‌ها، پروژه‌های مغفول‌مانده از گذشته مانند فاز ۱۱ پارس جنوبی بود که ۲۰ سال قرارداد برای توسعه آن رد و بدل می‌شد و در دولت سیزدهم آغاز شد و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: از این پروژه‌ها عواید خوبی در تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی برای کشور ایجاد شد.

وزیر نفت افزود: پارسال رشد اقتصادی گروه نفت ۲۰درصد بود. در سال ۱۴۰۱ نیز رشد این بخش ۱۰درصد ثبت شد که بالاترین رشد اقتصادی بین بخش‌های دیگر اقتصاد بود.

وی تاکید کرد: ۵۵ میلیون متر مکعب به تولید گاز ۵۵ میلیون متر مکعب به ظرفیت فراورشی، ۱۰ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه شده که تماما از محل ۱۵۳ پروژه بوده است.

اوجی بیان داشت: اکنون ۳۰۰ پروژه و ۱۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری دردستور کار داریم و در۳ تا ۴ سال آینده به بهره برداری می رسد،

وزیر نفت با بیان اینکه در ۲، ۳ سال آینده تولید تمام پالایشگاه ها یورو ۵ خواهد شد، تاکید کرد: همه میادین مشترک تعیین تکلیف شده اند.

کد خبر: ۲۹۱٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha