۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
توزیع کود کشت پاییزه در بین کشاورزان یزدی ۲۳ درصد افزایش یافت
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد:

توزیع کود کشت پاییزه در بین کشاورزان یزدی ۲۳ درصد افزایش یافت

یزد- زارعیان، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد گفت: هیچ گونه کمبودی بابت تامین کود در استان نداریم و برای کشت پاییزه توزیع کود ۲۳ درصد افزایش یافته است.

محمد حسن زارعیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: سهمیه کود کل کشور در سال جاری برابر با ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده که از این میزان، ۳۲ هزار و ۵۱۴ تن به عنوان سهمیه استان یزد اختصاص یافته است که از میزان سهمیه کود استان یزد، ۲۷ هزار و ۴۶۰ تن به استان تحویل داده شده و از این مقدار تحویل شده، ۲۳ هزار و ۲۸۴ تن توسط ۶۰ کارگزار استان به کشاورزان تحویل داده شده است.

وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد علاوه بر تامین کود، مسئولیت تأمین و توزیع سم برای کشاورزان استان یزد را نیز بر عهده دارد. در سال جاری مقدار ۱۱ هزار و ۵۷ کیلوگرم سم در استان یزد توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد اظهار داشت: استان یزد دارای ۳ کارخانه تولید کننده کود است که کارخانه کیمیا داران کویر، یکی از بزرگترین تولید کنندگان کود سوپرفسفات تریپل در کشور با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کود در سال ، این کارخانه در سال جاری موفق شده است که ۳۲ هزار تن کود تولید و به چرخه توزیع کشور وارد کند.

زارعیان ادامه داد: همچنین کارخانه فرآیند کود و سم بافق، تولید کننده کود سوپر فسفات ساده با ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن در سال، در سال جاری موفق شده است که حدود ۳۳ هزار تن کود تولید و به سراسر کشور ارسال کند.

وی عنوان کرد: از دیگر شرکت های تولید کننده کود شرکت توسعه گستر کویر، تولید کننده کود سولفات پتاسیم پودری با ظرفیت حدود ۱۰ هزار تن در سال ، که این شرکت در سال جاری موفق شده است سه هزار و ۵۰۰ تن کود تولید و به سراسر کشور ارسال کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد در سال ۱۴۰۲ عملکرد موفقی را در زمینه تأمین و توزیع کود داشته و حدود هفت هزار تن انواع کود کشاورزی را برای کشت پاییزه توزیع کرده که رشد ۲۳ درصدی را به نسبت سال قبل نشان می‌دهد همچنین خوشبختانه موجودی انبار ها در وضعیت مناسبی است و هیچ گونه کمبودی بابت تامین کود در استان نخواهیم داشت.

کد خبر: ۲۹۱٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha