۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
شمار دکل‌های حفاری آمریکا به پایین‌ترین سطح از ژانویه ۲۰۲۲ رسید

شمار دکل‌های حفاری آمریکا به پایین‌ترین سطح از ژانویه ۲۰۲۲ رسید

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا به پایین‌ترین سطح از ژانویه ۲۰۲۰ تاکنون خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ ژوئن (جمعه، ۲۵ خرداد) به پایین‌ترین سطح از ژانویه ۲۰۲۲ تاکنون کاهش یافت.

براساس گزارش این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده به‌ شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۱۴ ژوئن با چهار عدد کاهش به ۵۹۰ دستگاه رسید.

تعدا دکل‌های فعال حفاری برای دومین هفته پیاپی روند نزولی داشت.

به‌گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها ۹۷ دستگاه معادل ۱۴درصد کمتر از مدت زمان مشابه پارسال است.

شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با چهار عدد کاهش، به ۴۸۸ دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲ تاکنون به‌شمار می‌رود. این در حالی است که تعداد دکل‌های گازی این کشور بدون تغییر ۹۸ دستگاه بود که پایین‌ترین تعداد از اکتبر ۲۰۲۱ تاکنون است.

تعداد دکل‌های حفاری در ایالت تگزاس که حدود نیمی از دکل‌های فعال آمریکا را در اختیار دارد، با دو عدد کاهش به ۲۸۵ دستگاه رسید که کمترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲ تاکنون است.

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۳۳درصدی در سال ۲۰۲۲ و ۶۷درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالارفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهام‌داران به‌جای بالابردن تولید، از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به‌ شمار می‌رود.

قیمت معامله‌های آینده نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش حدود ۱۱درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۱۰درصد افزایش داشته است، قیمت گاز آمریکا هم پس از افت ۴۴درصدی در سال ۲۰۲۳، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۱۵درصد افزایش داشته است.

براساس تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز اداره اطلاعات انرژی آمریکا، افزایش قیمت‌های نفت شرکت‌های حفاری را ترغیب می‌کند تولید روزانه نفت خام این کشور را از مقدار بی‌سابقه ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۴ و ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۵ برسانند.

اگرچه هم‌اکنون قیمت معامله‌های آتی گاز افزایش یافته است، اما پس از کاهش قیمت‌ها در ماه‌های فوریه و مارس به پایین‌ترین سطح در سه سال و نیم گذشته، چند تولیدکننده هزینه‌های خود را برای فعالیت‌های حفاری کاهش دادند.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کاهش حفاری‌ها سبب کاهش تولید روزانه گاز آمریکا از رقم بی‌سابقه ۱۰۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۲ میلیارد و ۱۰۰ فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۴ می‌شود.

کد خبر: ۲۹۱٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha