۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
رشد تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران در سمنان | وقتی یک بانک به وعده خود عمل می‌کند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

رشد تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران در سمنان | وقتی یک بانک به وعده خود عمل می‌کند

سمنان- عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان حاکی از افزایش نقش آفرینی این بانک در زمینه اعطای تسهیلات قرض الحسنه به خصوص در زمینه توانمند سازی اقشار کمتر برخوردار است.

بازار، گروه استان‌ها: بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال های اخیر مورد اقبال خوبی از سوی مردم قرار گرفته و گواه آن هم افزایش سه میلیون نفری مشتریان آن در یکسال است این بانک همچنین با اقدامات خود در حوزه خدمات الکترونیک مانند سفته الکترونیکی توانسته رضایتمندی خوبی را برای مردم به همراه بیاورد.

با شهریار سکوتی مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر در استان سمنان درباره عملکرد این بانک در استان به گفتگو نشسته ایم همچنین در این گفتگو نگاهی نیز به دستاوردهای کسب شده بانک قرض الحسنه مهر ایران در سطح کشور می اندازیم.

درباره تسهیلات توضیح دهید

تعداد کل وام های پرداخت شده بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان طی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۴ هزار و ۳۰۰ مورد بوده که در بازه زمانی سال ۱۴۰۲ این رقم به ۵۷ هزار و ۲۹۲ مورد ارتقا پیدا کرده که حاکی از رشد ۶۷ درصدی است.

مبلغ کل وام های پرداختی بانک مهر ایران در استان سمنان در سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۱۷ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال بوده که در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۳۸ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده که حاکی از رشد بیش از دو برابری و نقش آفرینی این بانک در زمینه تسهیلات در استان سمنان بوده است.

تعداد کل وام های پرداخت شده بدون ضامن در بانک مهر ایران استان سمنان در سال ۱۴۰۱ سه هزار و ۷۹۹ مورد بوده که این شاخص در سال گذشته به ۱۳ هزار و ۳۴ مورد ارتقا پیدا کرده است در حقیقت در این شاخص شاهد رشد دو و نیم برابری بوده ایم.

مبلغ وام های پرداخت شده بدون ضامن توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان طی سال ۱۴۰۱ رقمی معادل یک هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال بوده که در سال گذشته این رقم به چهار هزار و ۹۹۱ افزایش یافته است.

در زمینه خدمات رسانی الکترونیک نیز توضیح دهید

در راستای ارتقای خدمت رسانی آنلاین و برخط با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان و راه اندازی بدون معطلی کار مردم در سال ۱۴۰۱، ۹ هزار و ۶۸۱ مورد حساب آنلاین در استان سمنان افتتاح شده که این شاخص در سال گذشته به ۲۴ هزار و ۳۶ مورد افزایش یافته است.

سال قبل ۱۱۹ مورد وام ازدواج به میزان ۲۴۶ میلیارد ریال در استان سمنان پرداخت شده است

تعداد پرونده های آنلاین وام های بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان طی سال ۱۴۰۱ رقمی معادل سه هزار و ۳۱۴ مورد بوده که در سال قبل به ۲۷ هزار و ۶۹۹ مورد افزایش پیدا کرده است که در این شاخص نیز شاهد رشد چشم گیر هستیم.

آیا کاربران شما بیشتر شده است؟

تعداد کاربری همراه بانک مهر ایران در استان سمنان سال ۱۴۰۱؛ ۳۰ هزارو ۶۶۲ نفر بوده که در سال گذشته به ۴۷ هزار و ۳۶۷ مورد افزایش پیدا کرده است همچنین شاهد ارتقای خدمت رسانی در بستر اینترنت با هدف کاهش مراجعات به بانک از سوی مردم در سال گذشته بوده ایم.

در راستای خدمات الکترونیک بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان طی سال ۱۴۰۱، ۱۸۶ سفته الکترونیکی صادر شده بود که در سال گذشته این شاخص به دو هزار و ۳۲۶ مورد افزایش یافته است همچنین این خدمت الکترونیک بانک قرض الحسنه مهر ایران توانسته رضایتمندی خوب مشتریان را نیز به همراه داشته باشد.

شما در مقوله وام های حمایتی و ازدواج و ... چه عملکردی داشتید؟

بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان در سال گذشته ۱۱۹ مورد وام ازدواج به میزان ۲۴۶ میلیارد ریال را به زوج های این استان پرداخت کرده تا بتوانند زندگی مشترک خودشان را آغاز کنند. در زمینه وام فرزند آوری نیز بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال گذشته توانسته ۱۷۸مورد تسهیلات را به مبلغ ۹۸ میلیارد ریال در سراسر استان سمنان پرداخت کند که در زمره مشوق های طرح جوانی جمعیت محسوب می شود و بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز بر حسب وظیفه خود در این امر ورود جدی داشته است.

میزان تسهیلات معرفی شدگان تحت پوشش کمیته امداد بند سه تبصره ۱۸ در سال گذشته در استان سمنان ۱۴ موردبه میزان سه میلیارد ریال و معرفی شدگان تبصره ۱۸ بهزیستی استان سمنان ۱۶ مورد به میزان چهار میلیارد ریال بوده است.

در شاخص تسهیلات بسیج ویژه تبصره ۱۸ قانون اشتغال و تولید بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان طی سال ۱۴۰۲ توانسته ۲۳ مورد تسهیلات را به میزبان شش میلیارد ریال پرداخت کند. در زمینه تسهیلات جزء چهار تبصره ۱۸ تولید و مشاغل شامل اشتغال کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی، بنیاد برکت، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در سال گذشته بانک قرض الحسنه مهر استان سمنان توانسته ۵۴۶ مورد تسهیلات را به میزبان ۶۱۲ میلیارد ریال پرداخت کند که تاثیر بسزایی در توانمند سازی مشاغل خانگی و کوچک روستایی به خصوص در مناطق کمتر برخوردار دارد.

در حوزه تسهیلات تکلیفی ماده ۱۸ حمایت از مشاغل خانگی نیز بانک قرض الحسنه مهر استان سمنان در سال گذشته ۱۹۵ مورد تسهیلات به میزبانی ۳۵ میلیارد ریال پرداخت کرده است تسهیلات تکلیفی معرفی شدگان بنیاد برکت نیز در استان سمنان از سوی قرض الحسنه مهر ایران طی سال گذشته ۴۰ مورد به میزان هشت میلیارد ریال برآورد می شود.

آمار تجمیعی از این موضوع دارید؟

بله؛ باید گفت در مجموع بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان و در راستای نقش خود در زمینه ارتقای مشاغل خانگی، توانمند سازی خانواده ها و ... توانسته در سال ۱۴۰۲ یک هزار و ۱۳۱ مورد تسهیلات بانکی را به میزان یک هزار و ۱۲ میلیارد ریال پرداخت کند.

به تعداد مشتریان و دستاوردهایی از این دست اشاره کنید که نشانگر اقبال به قرض الحسنه مهر ایران باشد

در سال های اخیر همچنین شاهد اقبال عمومی گسترده ای به بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور بوده ایم به نحوی که میزان مشتریان این بانک از ۱۴ میلیون نفر در سال ۱۴۰۱ به ۱۷ میلیون نفر در سال ۱۴۰۲ ارتقاپیدا کرده که این خبر از رشد ۲۰ درصد می دهد. نسبت مطالبات به مصارف بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز از ۰.۳۸ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۰.۲۹ درصد در سال ۱۴۰۲، معادل ۲۳ درصد کاهش یافته که نشان از عملکرد این بانک در زمینه مطالبات دارد.

بهبود کفایت سرمایه و حفظ نسبت در محدوده مطلوب به میزان ۹.۵ درصد، اصلاح و تصویب اساسنامه بانک قرض الحسنه، دریافت مجوز از شورای فقهی بانک مرکزی برای طرح های اعتباری، آغاز پروژه مزد خدمت به جای کارمز تسهیلات، کسب رتبه نخست در شاخص رشد منابع به میزان ۷۶ درصد از اهم موفقیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۲ بوده است.

این بانک همچنین در سال گذشته توانسته به دستاوردهای دیگری مانند کسب رتبه چهارم شعب بانکی در سود اوری، افزایش سرمایه از پنج به ۸.۴ هزار میلیارد تومان و کسب عنوان کمترین معوقات در شبکه بانکی به میزبانی کمتر از ۰.۳ درصد نائل شود.

راه اندازی نئو بانک دوم مبتنی بر بنکداری نسل z از دستاوردهای قرض الحسنه مهر ایران است

افزایش شمولیت مالی قرض الحسنه جذب سه میلیون مشتری در سال، رکورد شکنی پرداخت وام با پرداخت بیش از سه میلیون و ۸۵۰ هزار فقره در یک سال، پرداخت وام فوری بدون ضامن به میزان ۵۰ میلیون تومان برای کارگشایی مردم از دیگر افتخارات بانک مهر ایران در سال گذشته بوده است.

و اگر در زمینه بانکداری نوین موضوعی است بگویید

باید گفت خوشبختانه به همت کارکنان بانک، پرداخت وام های ۲۰ میلیون تومان با کارمزد صفر درصد، تدوین طرح های اعتباری نظیر مهریار، صنعت کارت، سفر کارت و بیرق کارت، پرداخت وام کالا کارت، برای خرید از پذیرندگان منتخب تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و تسهیلات دریافت تضامین وام با پذیرش سفته الکترونیکی و توثیق وام از دیگر دستاوردهای بانک مهر ایران در کشورمان طی سال ۱۴۰۲ بوده است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۲ همچنین توانسته و دستاوردهایی چشم گیری مانند راه اندازی مرکز نوآوری، بهینه سازی و تیپ سازی ۷۰ شعبه در سطح کشور، راه اندازی پایگاه تخصصی اطلاع رسانی قرض الحسنه، راه اندازی سامانه مرجعیت علمی قرض الحسنه، برگزاری رو تکریم مشتری، پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و برگزیده شدن در جشنواره دکتر نوربخش با طرح وام آنلاین فوری را کسب کند.

راه اندازی نئو بانک دوم مبتنی بر بنکداری نسل z، راه اندازی نئو بانک شرکت های دانش بنیان (فناور کارت) کسب رتبه ۹ در شبکه شاپرک از لحاظ گردش مالی تراکنش ها، کسب رتبه پنج در شبکه شاپرک به لحاظ تعداد تراکنش، ارتقای رتبه بانک از ۱۲ به هفت از لحاظ بهبود وضعیت چک های واگذاری از دیگر دستاوردهای مهر ایران در سال قبل است.

و در نهایت افزایش ۶۲ درصدی تعداد دستگاه های کارتخوان فروشگاهی و انتخاب کیوبانک به عنوان محصول برتر در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران از دیگر افتخاراتی است که بانک قرض الحسنه مهر ایران توانسته در سال ۱۴۰۲ کسب کند.

کد خبر: ۲۹۱٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha