۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
اجرای طرح های ویلایی نهضت ملی مسکن در شهر ایوانکی باید ادامه یابد
مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران:

اجرای طرح های ویلایی نهضت ملی مسکن در شهر ایوانکی باید ادامه یابد

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: اجرای پروژه‌های ویلایی و تک طبقه در شهر ایوانکی در حال ساخت است که این طرح باید در دولت های بعدی ادامه یابد.

به گزارش بازار، حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه با بیان اینکه روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در قالب پروژه‌های ویلایی و تک طبقه خود نقش بسیار موثری در تسریع اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن را دارد گفت: تخصیص زمین به متقاضیان و ساخت واحدهای مسکونی توسط آنها خود نقش بسیار موثری در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن را دارد.

وی افزود: هم اکنون یک میلیون واحد مسکونی طبق قانون جهش تولید مسکن باید در کشور ساخته شود که این روند را دولت های جدید ادامه دهند.

او گفت: روند تخصیص زمین به متقاضیان و ساخت پروژه‌های تک طبقه و ویلایی خود مورد استقبال بسیاری از دستگاه ها و متقاضیان قرار گرفته است که باید این روند در دولت جدید در شهرهای که زمین وجود دارد دنبال شود.

او گفت: در استان تهران تنها در شهر ایوانکی پروژه‌های ویلایی و تک طبقه در حال ساخت است که باید این روند در تمامی شهرهای که زمین وجود داشته باشد در استان تهران اجرا می شود اما فعلا در ایوانکی تهران نسبت به سایر شهرها اراضی بیشتری وجود دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های ویلایی ایوانکی گفت: ۲۲ هکتار از اراضی ملی شهر ایوانکی در قالب نهضت ملی مسکن به محدوده شهری ایوانکی الحاق و ساخت ۴۰۴ واحد مسکن ویلایی تک واحدی در آن آغاز شده.

وی افزود: مجموعه دارای ۱۷۲ بلوک ویلایی دو طبقه با زیر بنای ۳۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۷۴۶ میلیارد ریال ساخته شده است.

واحدهای مسکونی ۱۰۰ متر مربعی است و هر طبقه دارای حیاط مجزا است.

وی افزود: امروز همچنین ۵۰۰ قطعه زمین ویلایی به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر جدید ایونکی اهدا شد .

وی با بیان اینکه طرح توسعه فضای سبز در همه شهرهای جدید کشور در دستور کار است گفت : برای اجرای این طرح ۱۰۵ هزار اصله نهال در نظر گرفته شده که ۵ هزاراصله نهال آن سهمیه شهر جدید ایوانکی است تا فضای سبز این شهر هم که جزء معدود شهرهای ویلایی کشور است ؛ تامین شود .

او بیان کرد: در شهر جدید ایوانکی ۵۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری برای ساخت واحدهای مسکونی ویلایی به مشمولان طرح واگذار شد و زمین‌های ۳۰۰ نفر از مشمولان این طرح هم سال آینده واگذار می‌شود.

او با اشاره به اینکه تخصیص زمین به متقاضیان خود می تواند زمینه را برای بهبود وضعیت بازار مسکن فراهم کند گفت: تخصیص زمین به متقاضیان خود زمینه را برای تکمیل و تسریع روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دنبال می کند و این موضوع باید دولت های جدید هم ادامه یابد.

کد خبر: ۲۹۱٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha